Skit exciter

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Happ impuls köpte en exciter, nåväl den går ju ok men inte alls så hårt som jag "trodde" dom skulle gå...
Ibland så börjar han gå på en burk, och står man still och trycker fullgas så blir det bara "Boooooo" och så orkar den knappt spinna...
Sitter en Decker pipa på den..

Ingen som har nå tips på vad det är för fel på skiten? :confused:
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
En Ex jag hade tidigare var också på liknande sätt, borrade och nya kolvar så blev den bättre men inte perfekt. kolvarna som satt i skotern var spruckna, tur att jag kollade. Cylindrarna var ovala med kraftiga vändkanter.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Mats_ skrev:
Happ impuls köpte en exciter, nåväl den går ju ok men inte alls så hårt som jag "trodde" dom skulle gå...
Ibland så börjar han gå på en burk, och står man still och trycker fullgas så blir det bara "Boooooo" och så orkar den knappt spinna...
Sitter en Decker pipa på den..

Ingen som har nå tips på vad det är för fel på skiten? :confused:
Öhh, vänta nu. Du pratar ju om en maskin som har många år på nacken.
Ungefär som att fråga lite undrande varför en Amazon från -68 med original kamdrev i bakelit inte går lika bra som dagens Volvo S40 från -05.

Och jo, jag vet att det skiljer mer i årsmodeller i min jämförelse, men en skoter slits fasiken så mycket hårdare än en bil.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Mikael_N skrev:
Öhh, vänta nu. Du pratar ju om en maskin som har många år på nacken.
Ungefär som att fråga lite undrande varför en Amazon från -68 med original kamdrev i bakelit inte går lika bra som dagens Volvo S40 från -05.

Och jo, jag vet att det skiljer mer i årsmodeller i min jämförelse, men en skoter slits fasiken så mycket hårdare än en bil.
Vill bara tala om att en volvo s40 lr vad dom nu heter är en stajlad DAF66 ifall nån tror nåt annat. Hollänskt skit alltså.
:D
 
Last edited:

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Såg igår lite probz, remmen var försmal så den låg för långt ner i secundären....
Hade en annan yamaha rem som är likadan dock är den lite för lång men den är bredare och då började skotern direkt gå lite ettrigare, så ska försöka spänna remmen lite och spänna fjädern i sekundären så den inte växlar ut så fort sen tror jag problemet är rätt löst ;)
 

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
jammen600 skrev:
Vill bara tala om att en volvo s40 lr vad dom nu heter är en stajlad DAF66 ifall nån tror nåt annat. Hollänskt skit alltså.
:D
Haha, Du skriver som du har förstånd till. Volvo 440 tänker du på. S40 1,8 har japansk motor, Mitsubishi, och 2,0 är volvomotor. Och nej, jag åker inte Volvo.

OJ, :eek: snacka om Off Topic. Ursäkta! (men det var inte jag som drog in bilar här) ;)
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Mats_ skrev:
Såg igår lite probz, remmen var försmal så den låg för långt ner i secundären....
Hade en annan yamaha rem som är likadan dock är den lite för lång men den är bredare och då började skotern direkt gå lite ettrigare, så ska försöka spänna remmen lite och spänna fjädern i sekundären så den inte växlar ut så fort sen tror jag problemet är rätt löst ;)
ibland är det lätta fel.