Skillnaden mellan Vertical edge och vertical escape??

Dynamike

Medlem
10 dec 2007
14
0
1
Piteå
kan någon förklara för mej vad skillnaden mellan RMK Vertical edge och RMK Vertical escape är? tacksam för svar! //micke

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Alltså sök här på forumet, var uppe en tråd för några månader sen minns jag tom.

Dynamike

Medlem
10 dec 2007
14
0
1
Piteå
okej tack!! hittade några trådar här i forumet men ja fick ändå inte riktigt klart för mej.. nån annan som vet något?? funderar på att köpa en RMK 600/700 årsmodell -04/-05 så ja skulle gärna vela veta skillnaderna mellan dem. Gärna för och nackdelar med respektive modell. //micke

Last edited:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
var det inte så att första rmk edge chassiet hette vertical edge, å sen bytte dom till vertical escape för dom uppdaterade chassiet? har för mig att rmk 550n hette vertical edge medans dom större hette escape...

är inte säker på nått, bara en tanke som kan hjälpa..

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Woopie har koll på skillnaderna verkar det som.
Länk till tråden:http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=15295

Detta var inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av Zone
rmk/vertical edge modellen tycker jag är riktigt fin, renegaden ska väl även ha bättre dämpare än summiten. Hur är fjädringen på Polarisarna? Skillnad på Vertical EDGE och Vertical ESCAPE?

Bra tips på skillnad på vertical escape och vertical edge är följande, escaparna är lättade maskiner från start vilket betyder luft i dynan istället för skumgummi, lättare gods i trailingarmarna (viker sig lättare). lättare boggiehjul. lite annorlunda styre. sen vet jag inte direkt om de är så mycket mer. Dämparna ser nog annorlunda ut. men förslagsvis så schimsar man om dem till lite hårdare, det gjorde jag iaf och det vart en märkbar skillnad från den svampiga mountaindämpningen i framvagnen.

edgen är lite tåligare men väger mer. förslagsvis en edge före en escape, körde bara escape modellerna i 2 säsonger sen la de ner den men fortsatte med edgen. de var inte så stora skillnader i slutändan.

800:an hade problemet med cdi boxen 2003 annars så vet jag inte om de är något speciellt.
700:an har bättre motorkaraktär och är en finare motor med finare driftkvalitet.

Noterar även att någon skotertidning har skrivit en test om detta (skall leta fram tidning och nummer) om att rmk 700 2002 vann på bästa mountainmaskin beggat.