Skillnad viper

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Märkte då ingen skillnad, hade en Viper ER (har även testat utan ER).
Back underlättar då man skall ur garaget eller av släpet, backa efter led då man missat nån avfart osv (funkar INTE i det lösa fluffiga) , praktiskt med elstart om den stått ute och är lite tungdragen eller efter sommarförvaringen (eller om man helt enkelt är slö :) )

Sedan är det bra att ha batteri om man skall montera GPS eller Xenon...
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Waaaaooo vad svar och fort:eek: Är det annars bra skotrar? Med piper och 44 matta så borde dom väl gå på myrarna?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jorå, blir ett sju&"%)(/&%#=)"( klipp i maskinen med pipor. Och med en 44 så flyter den på bra.

Sitter det inte monterat NoSlip så rekommenderar jag ett litet inköp av sådana, Doo's är billiga och passar perfekt.
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
de är otroligt värt de! fst de beror också hur du kör som person! om du gillar leder eller puder, om du gillar hopp eller sjöar :) ja du fattar vinken alla kör ju olika! :) men alla maskiner går att göra till för sin sorts körning!:)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Vad tror ni är värt att lägga på en sådan? Som har allt typ:D
Beror på skicket. Sett viperar som är värda allt från runt 30'000 till sånna jag skulle kunna betala upp mot 50'000kr för.
Finns otroligt många olika. Låg en på blocket nyss med öhlinare, pipor etc. för 40k dock saknades matta och non-slip + quickrods för att den skulle bli fulländad! ;)
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Blir det köp, och du väljer att byta drivhjul till non-slip så skulle jag förstärka boggien samt byta till en stadigare drivaxel. Det är fina maskiner, men kräver en del modifikation för att hålla hyffsat.
"W-armen" i boggien är mycket känslig för lite tuffare körning. Fast detta kanske redan är gjort på denna välutrustade maskin.

Kalasroliga maskiner som har ett gött sound och lirar fint både i djupsnö och efter led.
Speciellt med utrustningen som sitter på.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Bästa skotern jag har haft när man äntligen fick till fjädringen... Skaffar du en sån så lägg tid på att justera fjädringen. Får du till den blir den grym... Räkna med att få tanka dock... 2 liter och uppåt... Rengör avgasportarna.
 

Hauck

Medlem
15 mar 2006
34
0
1
Instämmer, helt klart en underbar skoter med rätt utrustning.
Är nästan avis på polarn som köpte den av mig :)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Bästa skotern jag har haft när man äntligen fick till fjädringen... Skaffar du en sån så lägg tid på att justera fjädringen. Får du till den blir den grym... Räkna med att få tanka dock... 2 liter och uppåt... Rengör avgasportarna.
2 liter :eek: kanske med trippelrör, men inte annars...
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Me min viper så låg ja väll på en 1,5-2 liter led körning. Men när ja börja leka i puder och köra hårt så klättra ja upp till runt 3-4liter. Hade dock en 28as fullblocks matta så den varva ju som fan i puder. Men gud vad den greppa på led.