Skillnad på Xc 700 sp -04 och "vanlig" Edge 700

snortis

Medlem
6 dec 2010
20
0
1
Alfta
Hej!
Någon som vet om det är någon skillnad på en "vanlig" Edge 700 och en xc 700 sp -04 med edge boggien mer än att att xcn har el back original och ser lite gubbigare ut?
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
SP = special. = dynan kan vara lite annorlunda, tex smalare framtill ev lite högre. sitter annorlunda dämpare på SP. förr satt det fox runt om på Sp;n men vet ej hur det är nu, kanske är det på 04 med? på 00;an jag hade var det så iaf.var tydligen annorlunda boggie på 00;ans Sp iaf. kan vara så på 04 med.. sp ska ju vara något värre än vanliga. kan nog vara några små grejjor motormässogt som skiljer sig med. undra om det skiljer nått på tanken med så den passade inn på dynan lite bättre.. erfarenheten jag har är på års 00 och inte 04, men antar att special ska vara ungefär samma.. med andra ord lite uppgraderade saker som ger bättre komfort och egenskaper på lite olika vis. såg iaf inge förstärkningar på den jag hade, så tror inte den har några mer förstärkningar
 

Feffo_518

Medlem
9 dec 2010
12
0
1
Tjenare, Jag har en XC SP -04 nu, den går bra som sjutton, det sitter foxdämpare runt om. Tror inte de är nå större skillnad mellan Edge och XC men XC är snyggare (tycker jag iaf) Köp den som ser och känns bäst.
 

snortis

Medlem
6 dec 2010
20
0
1
Alfta
var och tittade på den iaf. blev dock inget köp eftersom säljaren ändrat sig om priset han lovat mig från början, berättade han efter provkörning och 15 mils resväg(!) så med hedern i behåll åkte vi hem med tom släpvagn... men i övrigt verkar vart en kanon skoter..