Skillnad på Klim Valdez, Keweenaw och Storm

busse

Välkänd medlem
4 feb 2014
124
0
16
Funderar på nån Klim jacka men blir som inte klok då det verkar finnas en hel del olika modeller. Nån som har koll på hur dom är i värmeisolering, är ute efter en skaljacka och det är väl Storm, men vad jag fattar så är Valdez också en skaljacka. Nån som har koll i Klim djungeln?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.557
424
83
Malå/Adak
Klims egen hemsida var i alla fall förr bra. Gick att sortera i fodrat/skalplagg osv.

Valdez var väl fram till Stealth kom i fjol top of the line modellen. Det som skiljer är till största delen vilken typ av "Goretex Shell" som jacka är gjord av . Valdez är om jag inte missminner mej Pro Shell och dom billigare är av något enklare typ, (färre lager). Det står också i beskrivningen på Klims hemsida.

jag har en flera år gammal Valdez som jag köpte på rea. Helnöjd med jackan och den ser fortfarande bra ut efter 4 säsonger i skogen.

Tobbe_Nytro

Välkänd medlem
6 jan 2011
108
0
6
Luleå
Jag har Keweenaw, den är fodrad och väldigt varm. Kolla på sledstore om de har skalplagg. De har ibland utförsäljningar till bra pris.

busse

Välkänd medlem
4 feb 2014
124
0
16
Det blev en Valdez för 2999 kr på utförsäljning och enligt Klims sida ska den vara ofodrad, hittade en funktion där man kunde välja mellan att visa fodrade och ofodrade jackor. Talade med en kompis och han rekommenderade Valdez jackan och det bör väl vara ett hyfsat köp om än inte lika bra rabatt som på sledstore, beställde en Storm jacka där men dom ringde upp och sa att dom var slut.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Valdez är en mycket bra jacka! Haft en i fem år och den är super. Blåser inte genom och man blir inte blöt. Funkar i alla väder och temperaturer

busse

Välkänd medlem
4 feb 2014
124
0
16
Då verkar det som att jag gjort ett bra köp om övriga är nöjda med jackan, bara synd att jacka nu ligger hos kungliga trumpetverket nu när det är påsk.