Skillnad på cylinder 670 vs 670X/HO

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Tja
Är det någon som vet vad det är för skillnad på en 92-98 670 cyl mot 99-00 cyllen, är det några stora gjutskillnader eller mer i portning??
Mvh Andre
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Lite andra porttider samt att du har annan kolv och förbränningsrum på H.O är väl vad jag kan komma på.
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Portider, det kan väl en portare justera??
Vad menar du med andra förbränningrum? ja i toppen ;-? ja hört ryktas om att det är plana kolvar original. Jag har domar på kolvarna och i toppen så toppen är nog tunad. Artic kolvar sitter i också, eller snarare en och en halv, därför jag letar utbytes.
Mvh A
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Hittade detta på nätet.
be careful when buying parts, as the HO is different in some respects from a regular 670, cylinders are ported different, pistons are different, head is different, timing is differerent(btm. end), I just had a freind rebuild mine top to btm. less than a grand and worth every penny, that including new pistons and bored .010, new head and complete btm. end rebuild, goes like a son of a gun, and I'm 220lbs
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Försökte klyva motorn i kväll, klockan blev lite sen.
Måste bara fråga, måste jag ta loss svänghjulet? sitter det någon bult innanför som håller i hopp blocket?? fick en känsla av det? eller är det för lite våld?
Tripple 800, 721cc har skurit på ena cyllen verkar som byggarens stift som håller kolvringen lossnat ;-(
Mvh A
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Försökte klyva motorn i kväll, klockan blev lite sen.
Måste bara fråga, måste jag ta loss svänghjulet? sitter det någon bult innanför som håller i hopp blocket?? fick en känsla av det? eller är det för lite våld?
Tripple 800, 721cc har skurit på ena cyllen verkar som byggarens stift som håller kolvringen lossnat ;-(
Mvh A
Ja, bort med svänghjulet!!