Skillnad mellan Rc och Re?

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Antar att det är -07:eek:r du menar??

RE: Racing edition , röd/vit, hårdare shimsning på dämpare , team sekundär , framflyttad styrstång , förgasarmotor 600 HO , racing plastkåpor , hårdare dyna. färdig för crossbanan lr enduro nästan!

RC: not a fkucing clue! Svart/gul , SDI 600 lr Powertek 800, lackade kåpor/huv , sackosäck dyna , kan skilja på chassiförstärkningar oxå men det syns inte på sprängskiss iaf??

Säkert nåt mer som skiljer men det har undgått mig i såfall!

Ps. RE -07 är enligt mig den klockrenaste skotern Lynx har gjort!
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Re har ett annat chassi 08 basera alla på det chassit. Vill jag minnas, kan ju ha fel =) re är en maskin för lek och inget annat typ.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Okej tackar, bra svar :) vet ej vilken årsmodell Re:n kom, men grannen har en Rc 800 06, och vi började fundera på vad det är för skillnad mellan dom :)

Jag funderar på ny skoter och Rc:n kanske är för lite mer lugn körning men tåls ändå att leka med? :)
 

baum

Aktiv medlem
13 dec 2007
62
0
6
Övik
Kör rc800 -07, den tåls att leka med... :D -07 kom även PPS boggien till rc:n -06:an hade RCG.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Okej :) hur är det med remkäkandet? eller håller remmarna bra?

Är den original eller nerdrevad osv? :)
 
R

RevMan

Skillnaden är natt och dag mellan rc och re. rc-07 är hyffsade men går inte att gämföra med re tycker jag.
RE framvagnen är helt underbar.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Jo vad jag har förstått så ska Re:n tuktas och Rc:n är väl en lite snällare maskin? läst att vissa säljer sina Re pga att dom är för "hårda" för dom eller hur man ska förklara, menade inte nu att det bara är dämparna som var hårda utan hela maskinen :)
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Jo vad jag har förstått så ska Re:n tuktas och Rc:n är väl en lite snällare maskin? läst att vissa säljer sina Re pga att dom är för "hårda" för dom eller hur man ska förklara, menade inte nu att det bara är dämparna som var hårda utan hela maskinen :)
Den gyllene regeln: Alla skotrar går att tuktas med.

:)
 

LynxRe_Palmen

Välkänd medlem
11 okt 2009
158
0
6
Hassela
Skillnaden är som natt och dag! Åker själv en Re600 -08.
Grym maskin som verkligen tål stryk!
Har provat polares Rc 600sdi och har inte alls blivit imponerad.. Så mitt råd är köp en Re!
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Allt handlar om hur bra man är på att ställa in fjädringen. Om man inte kan alls så spelar det ingen roll hur bra dämpare du har. Re rc rave eller vad man må kalla dem är nån komfort maskin ala touring. Kör man lynx så hatar man ny sladdade leder, det ska vara puckelpist och gasen skall variera mellan halv och full det är då fjädringen börjar jobba på en lynx. Även om du har satt allt på mjukaste =P
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Okej, jo tycker min enduro sväljer guppen bra :) men jag är ingen proffsåkare direkt så jag vet inte om jag märker sån stor skillnad..
Jag vill ha en skoter som jag kan lyfta skidorna i luften med bara tummen :D
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Hehe kan tänka mig det :) men gjorde denna tråd för att jag har varit lite sugen på en Re om jag ska byta, men grannen har en Rc 800 06 och den går bra den också :) 51mm matta och nerdrevad 3 eller 4kugg tror jag det var :)
 

LynxRe_Palmen

Välkänd medlem
11 okt 2009
158
0
6
Hassela
Precis som J.Eriksson skriver, är du ute efter att typ enbart göra feta skidres så är det RCG som gäller.. ;) Själv föredrar jag PPS.. ;)
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Har ju Rcg nu, och jag får då inte mina skidor att stå rakt upp. Vet ej vad det sitter för boggie på Rc 06, men han har inga problem med att ha skidorna i luften :) men det är ju en 800a också.