Skillnad kedjehus back vs ej back F6/F7 04.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Har en F6 EXT utan back, har köpt ett komplett kedjehus från en enligt skroten 03 F7 med back. Är inre delen av kedjehuset lika på dessa eller måste jag byta HELA kedjehuset? Alltså kan jag lämna mitt kedjehus kvar på skotern och enbart byta innanmätet och locket eller måste hela kalaset bytas? Har jämfört sprängskisser på countrycat men kan bara hitta sabercat från 05 där med back, och på den bilden finns inget res,dels nr på själva huset.
 

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Du ser väl ganska fort när du öppnar locket till kedjehuset, om det är likadant?
Var köpte du kedjehuset, Norrbottens bildemontering?
 

tokfort

Aktiv medlem
2 mar 2011
56
0
1
hoting
ja du kan behålla dit befintliga kedjehus skruva över stödplåten för kedjan samt gänga dit axeln för backdrevet sen ärdet bara å skruva dit det nya locket ...hur enkelt som helst..
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Ja jag ser när jag öppnar, men ville veta i förhand hur jag enklast går till väga. Japp det är från Norrbottens bildemo. Är det nåt dåligt med det som du vet av?
 

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Ja jag ser när jag öppnar, men ville veta i förhand hur jag enklast går till väga. Japp det är från Norrbottens bildemo. Är det nåt dåligt med det som du vet av?
Ånej, det är absolut inget fel på den. Den är förmodligen från min förra skoter, som råkade komma i närkontakt med en stubbe, så den löstes in... Enligt förra ägaren skulle den vara nerdrevad 2 kugg, Vet inte om det stämmer, hann aldrig öppna och kolla.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Det är ett svetsat hus iaf... Hade du svartmålat lock på ditt kedjehus så är det inte ditt jag fått iaf =) Fanns 2, ett helt komplett men svetsat hus, och ett med svart lock å alla grejer till spaken fattades.

Tack för hjälpen =)