Skillnad Edge x 600 -01/02

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Tjena som rubriken lyder så undrar jag vad skillnaden är på edge x 600 01/02?

Det jag själv vet är att 02an har bättre dämpare eftersom många klagade på 01ans original sedan är 02an blå och har 32mm matta original.

Det jag undrar är det någon mer skillnad på maskinerna är det tex exakt samma motor, drevning, variator setup?
Skriv allt ni vet om maskinerna och skillnaderna funderar nämligen på att inteförskaffa en till nästa säsong.
Blev nämligen kär i maskinen efter att jag provat polarns :D

Tack på förhand.
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
ja det du säger själv där är det stora som skiljer skotrarna åt. annars samma vad jag vet i alla fall motormässigt. jag har en edge 600 01 och det dära med att dom ska ha dåliga dämpare i boggin är bara skit snack man åker som en gud på dom. fast förra ägaren bytte dämpare i boggin i den jag har karnse har med det att göra men en otroligt rolig maskin måste jag säga jag har kört över 200 mil men min å den har inte ens försökt att krångla ingenting. ps. min är till salu om du är intresserad så kan du nå mig på. andreashogbergzr@hotmail.com mvh Andreas...
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Om det sitter en standardmatta på -01:an du funderar på så anser jag att valet är givet, för det gör stor skillnad att ha en bra 32 mm som sitter på -02.

-02 har förstärkt chassi jämfört med -01.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
ok tack för alla svaren så i stort sett är det samma maskiner förutom 02an som är lite uppdaterad på vissa punkter :D ?
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
01:an hade ju en annan svaghet också och det var att motorfästet kunde ge vika några centimeter så baljan vart lite sne.. i övrigt så äre väll färgen, mattan, dämparna + 02:an har clickerdämpare i boggin:) är du intresserad på en 02:a så kan du ju PM:a mej eller mejla på jonas.haglund@hotmail.com:)