Skidor.

fräser.

Välkänd medlem
19 sept 2007
124
0
6
Lse
Tja, skidorna på skoter glappar sidledes som fan. sitter det några bussningar eller liknande i fästningen, som man kan byta?
Det är en polaris xc600 -98.

Tack :)
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Kom dom med compositskidorna -98 eller -99? är det plastskidor så har jag för mig skidan sitter fast i ett aliminiuminfäste med nå bussningar som är korniska in i infästningen och vet att det gärna vill bli glappt mellan den bussningen och infästningen DVS aluminiumet nöts ut och det blir ett stort hål så det är inte bara byta bussnningen där,
 
Last edited:

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Så vitt ja vet är det väl compositskidor som jag förklarde där uppe och isfl köper du ändra en ny infästning vilket kostar en del eller så lämnar du in den någonstans så får dom borra upp hålet sen pressa i en bussning, då ska du se att det bli glappfritt sedan, vet en kompis som hade samma problem och han lämnade in infästningen till industriprogramet på skolan här så fixade dom det. blev väldigt bra och billigt också:)
 

fräser.

Välkänd medlem
19 sept 2007
124
0
6
Lse
Okej, ja det är den med plastskidor. Hålen har blivit väldigt stora på aluminium "plattan", men jag har några kompisar som går industri så jag ska höra med dom.
Tack gården :)