Skidor till era 2012or

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Hej
Nu är snart denna vinter över:bawling: men snart är den här igen!!!!
Fråga till er som bytt skidor eller provt någon som inte har orginal trail eller mountainskidor:

Vilken typ har verkat vara bäst?

Ska byta mina underallkritikdåligaskidor inför nästa vinter, eller tidigare om det dyker upp något bra erbjudande.

Tack på för hand

ps. kör en XF 1100 T blandad körning
 

lmj

Aktiv medlem
2 mar 2012
66
0
6
Jämtland
Har tyvärrr bara en -11, men den bytte jag till SLP på inför denna vinter, vilken skillnad!
Åker f8 ext så min släde är inte så mycket lättare än din, Understyrningen på led med lössnö försvann helt å hållet, Bärigheten i lös snö förbättrades mångfalt, släpper man gasen tvärt så blir de ingen ubåt längre.. Kanske något spårkänsliga på riktigt hårda spår(isiga) men har väl inte lidit av det.
Eftersom jag tänker byta skoter till nästa säsong så har jag lånat en sån som du har med CA skidor på, bredaste modellen tror jag, å dessa verkar betydligt mer tungstyrda, bärigheten kan jag inte säga nåt om pga den hårda snön. En liten åsikt iaf!
 

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Jag kör med C&A Pro MTX på min Xf800hc och är mycket nöjd. Styr bra och inte så katastrofala i skare som SLP jag hade på min förra skoter.
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Kör med C&A pro MTX jag också, och kan inte säga nått annat än bra om. mkt bättre än slp som jag hade förra året
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
109
63
Jag hade köpt C&A PRO XTX eller MTX skidor, åker du bara lössnö är MTX det självklara valet. Jag har åkt på XTX på min förra rev summit och nu på min summit XP och är riktigt nöjd. Inte alls lika nervösa som jag upplever att SLP PP är, styr också bättre. Dock lite tungstyrda när man kör led, men jag kör så sällan efter led så det är inget jag bryr mig om.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Som skrivet är ju SLP PP rätt nervösa i halvskare, rentutav livsfarliga. Men i pudret är de sju gånger bättre än standard.
Efter Bret's styrmod och med lite töväder så är det dock alldeles för tungstyrt med SLP PP.