Skidoo summit xrs 800 med motor från -09 problem på höga varv

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
Jag kan inte förstå vad som är problemet den här gången, jag har tidigare haft problem med solenoiden som jag bytt. nu när jag lägger ner skotern för en vänstersväng i pudersnö och ger full gas så blir den klassiska "möööö möööö"... den orkar inte helt enkelt. har själv gissat mig fram till följande fel men vill ha det bekräftat:

- primärvariatorn växlar inte som den ska så det blir för tungt för motorn för att fortsätta ge på.

- den får för mycket/ för lite soppa/luft.

vad fan kan det vara?

rev_18

Välkänd medlem
18 apr 2007
304
0
16
östersund
ett vanligt fel är ju att vakumslangen som går från blocket till MAG sidans solenoid läker pga att slangen är för stor för anslutningen till solenoiden, vilket gör att den inte orkar öppna avgasportarna.
jag löste det genom att sätta krympslang på anslutningen sen dra på slangen.
du bör kolla upp det iaf,

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
ett vanligt fel är ju att vakumslangen som går från blocket till MAG sidans solenoid läker pga att slangen är för stor för anslutningen till solenoiden, vilket gör att den inte orkar öppna avgasportarna.
jag löste det genom att sätta krympslang på anslutningen sen dra på slangen.
du bör kolla upp det iaf,

har du någon bild på hur det ser ut på din skotern så jag vet vad jag ska leta efter? =)

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Kolla bussningarna i primärvariatorn ,min renegade xp800 orkade inte heller varva ur och då var det primärvariatorn som behövde helrenoveras ,nu går den som en kula det lilla jag hunnit köra