Skidoo summit rev 800ho

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
Här är då vinterns leksak, det är en Skidoo Summit Rev 800ho -03!
lite kass bild men som ni ser är de oranga (stavning) kåpor eller ja huven åde är de!
då undrar jag bland annat om de är så original på denna modell eller om de är bytt kåpor och dyna på den här? såg att detta färgschema var på 600ho n men det kanske även är de på 800an?

aja, de som är på den är portade cylindrar och tikka slutburk! sen är de original grejer så vitt jag vet.
Det som är gjort är att ja har bytt grenrörs packningar då den läkte ganska ordentligt därifrån!
Ska byta lågfartsmunstycken från 17,5 (original) till 22,5 då den rusar upp i varv efter man legat på i högfarten!

Sen ska de bytas glidklackar, oringar osv i primären!
det är väl det jag vet just nu som ska göras innan säsongen!
Har ni nå tips på vad jag kan göra för kul med den vad som helst från styling till förbättring osv! bara kommentera!
/dada

sent from my android using tapatalk
 

Attachments

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Är en 03B du har, alltså en försäsongsmaskin, och dom var svart orange, för att sen bli gul svarta till 04.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Ja att den kom sent 2003
Summit X 2003 var ju en vackert metalicblå ZX-X
Den du har hade bla inte pakethållaren som senare modeller hade. Den hade och den nya sämre typen av stoppknapp som blev utbytt till en vanlig på 2004

Tror inte att det var några större skillnader.
 

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
Provde byta lågfartsmunstyckena men de vart ingen skillnad, den rusade upp precis lika mycket i varv så skruvade lös insugsgummina, (hade inte gjort de innan för att förra ägaren sa att dom var bytt) men självklart behövs de nya! Blir i alu!
En bild från idag på pärlan!
Ha en fortsatt trevlig helg allihopa =)

~bonden

Sent from my Samsung using tapatalk
 

Attachments