skidoo summit 600 sdi info

jockes^

Medlem
10 feb 2011
6
0
1
tjenare!
Jag funderar på att köpa en ny skoter som man kan frakta familjen och köra själv en hel del.
Jag vill kunna dra pulka och skjutsa så finns det såna där dyner som man bara kan sätta dit och ta lös?
Finns det nå nackdelar med skidoo summit 600 sdi?
Någon speciell årsmodell man borde satsa på?
Har hört att just sdi ska va soppasnåla, stämmer det?
Fyll bara på med all info ni kan, allt är intressant.

MVH jockakim:cool:

danwed

Välkänd medlem
10 aug 2007
104
0
6
Norrbotten
Motorn går riktigt bra, sällan krångel med SDI, kolla dock så att den ej "fuktar" olja bakom primärvariatorn, kanbetyda att packning håller på att pajja. Sikta på en summit med XP schassie, kom from -08, kontrollera så att drivaxel är bytt och att vändhjulen bak i boggien är intakta om du hittar en -08, tror detta är åtgärdat från fabrik from. -09, då å andra sidan summit kom med e-tec motorn

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
08:ans summit 600 sdi åker jag på, den bygger på OG rev chassie, tror du måste gå på 09 om du ska ha Ng rev chassiet

går rätt billigt och tar sig fram bra, hyffsat snål på remmen

R

RevMan

skjutsa på summit är kanske inte helt optimalt. då blir en renegade ett smartare val.

Sen så är ingen sportmaskin gjord för att dra tungt med så ska du dra pulka mycket så kommer det slita rem.

jockes^

Medlem
10 feb 2011
6
0
1
händer bara nån gång per vinter att man drar pulka, och då är det inte nå långt.
jag tycker också att renegade låter intressant.
men skulle det bli en summit skulle mest troligt bli en 07:a.

jockes^

Medlem
10 feb 2011
6
0
1
Undrar om det finns och köpa click dyna (1+1) som man bara kan sätta dit då man behöver till t.ex. 07:ans summit 600.

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Hej, Har en fråga och tänkte man kunde fortsätta på denna tråd och ja undrar om de är nån skillnad mellan -08 och -07:as summit 600 sdi?

A

axelsson_vpg

Hej, Har en fråga och tänkte man kunde fortsätta på denna tråd och ja undrar om de är nån skillnad mellan -08 och -07:as summit 600 sdi?
hmm måste väl först och främs vara chassit som skiljer sig? :)

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Båda har rev chassi. Tänkte om de var nån skillnad motormässigt, utrustning osv..

Last edited: