Skidoo 's X paket?

A

axelsson_vpg

Tjena.

Jag har just införskaffat en renegade -08a utan detta X paket.

Vad ingår i detta paket förutom dämpningen? Jag kör relativt fort på leden, kommer jag bli besviken på dämpningen? Går det isf att göra något enkelt för att få det bra, tex byta fjädrar? :eek:

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Beror på, är du väldigt överviktig och ska ägna dig åt freestyleåkning så är det väl lite tveksamt.
Däremot under normala förhållanden och schysst skick på dämparna så ska det nog gå fint.

Torde väl vara renoveringsbara dämpare även utan X, då går det att schimsa på dom om det skulle behövas.

Givetvis kan du byta fjädrar, men just dämpningen blir ju inge bättre av det.

A

axelsson_vpg

Beror på, är du väldigt överviktig och ska ägna dig åt freestyleåkning så är det väl lite tveksamt.
Däremot under normala förhållanden och schysst skick på dämparna så ska det nog gå fint.

Torde väl vara renoveringsbara dämpare även utan X, då går det att schimsa på dom om det skulle behövas.

Givetvis kan du byta fjädrar, men just dämpningen blir ju inge bättre av det.
Tackar för svaret, då var de som jag trodde. Väger bara 78a så de bör vara OK trotts att man ibland brassar på risiga/guppiga leder.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Då blir du nog inte besviken - men som sagt, är dom renoveringsbara så är det värt både pengarna och besväret.

A

axelsson_vpg

Då blir du nog inte besviken - men som sagt, är dom renoveringsbara så är det värt både pengarna och besväret.
Dom verkar styva och returen verkar bra.. Hur kan man mer kolla dom? :)

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Vet inte om det är så mycket mer att kolla, men Byter du olja i dom så lär du nog kunna se att den gamla oljan är rätt slarvig - hänvisar till herr A.Holms tråd ang dämparrenovering

A

axelsson_vpg

Vet inte om det är så mycket mer att kolla, men Byter du olja i dom så lär du nog kunna se att den gamla oljan är rätt slarvig - hänvisar till herr A.Holms tråd ang dämparrenovering

Aha! Kan renoverar man sj? Jag har alltid lämnat in på alla crossar osv man haft genom åren, fast de är iof gas dämpare, är de olja i mina?