Skidoo RS 600 går skit, Hjälp

26 jan 2021
12
0
1
34
idre
Du har väl knappast samma förgasare som på bilden hoppas jag? Men på bilden ser du justerskruv med fjäder och den ställer du tomgången med dvs höjden på trotteln. Den bakre är luftskruv. Men dina förgasare har både luftskruv tomgskruv och bränsleskruv.
Nej jag tog nå exempel bara, Jaha. vilken skruv är till vad på min förgasare då?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
Bränsleskruvar brukar alltid sitta efter trottel i insugsriktningen och luftskruvar för trottel. Men om den går bra på tomgång så är de trottelnålarna som måste ner. Och som jag skrev tidigare om de inte hjälper sänka nålarna så kan trottelnålarna och eller nålmunstycket va slitet för då får du aldrig till den.
 
26 jan 2021
12
0
1
34
idre
Bränsleskruvar brukar alltid sitta efter trottel i insugsriktningen och luftskruvar för trottel. Men om den går bra på tomgång så är de trottelnålarna som måste ner. Och som jag skrev tidigare om de inte hjälper sänka nålarna så kan trottelnålarna och eller nålmunstycket va slitet för då får du aldrig till den.
Mer problem.
Körde fast med skotern och sen höll jag full mutter och lyckades ta mig lös. Sen efter de har typ variatorn låst sig på nå vis. Den frikopplar inte när jag ska stanna. Driver hela tiden. Går helt normalt när jag kör och på fullvarv med slår inte ifrån när jag ska stanna så de blir typ motorstopp. Och får hjälpa att skjuta den framåt om jag ska dra igång den
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
kan man kolla den utan att ta av variatorn?
Variatorn måste inte lös men de kan va lite bökigt att få tillbaka fjäderhållaren. Locket måste av och sedan skruvar du lös fjäderhållaren. Om Man har variatorn lös är de lätt att trycka in denna fjäderhållare med gängstång och brickor men de går inte på plats på vevaxeln. Men de går skruva in den med längre skruvar tills man får dit de kortare skruvarna som ska sitta där.
De är inte helt säkert fjädern är av och då kan de va bussningar som kärvar på axeln så skivan inte löper fritt. Passa på att kolla att skivan glider lätt när du har fjädern lös.