Skidoo Rev 440 -06

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjena!
Jag vill veta så mycket som möjligt om rev 440 -06 då jag funderar på att byta till en sådann. Beskriv era erfarenheter, för och nackdelar o.s.v.
Tacksam för svar. :ciao:
 
N

Nordik_power

För delen är att den går på rullen ifall du vill åka på rullen och att den är väldigt pigg, och nackdelen är att dom skär oftast..
 
N

Nordik_power

jo det är ju så, fast det brukar oftas bli om man ligger och plågar dom, annars kan man ju köpa ett 440 chassi och lyfta i en 600 motor och dreva ner den, finns nog mycket man kan göra, Ta nog fram lite mer fakta innan du köper en!

/Sundström
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
För delen är att den går på rullen ifall du vill åka på rullen och att den är väldigt pigg, och nackdelen är att dom skär oftast..

440 skär INTE ofta! de är ju bara en gammal myt som lever kvar sen 90 talet.
kan ju köra 3-400 mil på samma kolvar. har själv gjort de några gånger så.
 
N

Nordik_power

440 skär INTE ofta! de är ju bara en gammal myt som lever kvar sen 90 talet.
kan ju köra 3-400 mil på samma kolvar. har själv gjort de några gånger så.
jasså ? Kanske bara din som inte skärit eller så har du inte plågat den? 6 av mina polare har haft 440 och allas har skärit förutom 1!
 

Rodge

Välkänd medlem
27 jun 2007
324
1
16
Boliden
jasså ? Kanske bara din som inte skärit eller så har du inte plågat den? 6 av mina polare har haft 440 och allas har skärit förutom 1!
Skärit?
Kan ju vara så att ni är 15 år och inte förstår att man inte kan ligga och köra maxvarv hur länge som helst också? :D
 
N

Nordik_power

Skärit?
Kan ju vara så att ni är 15 år och inte förstår att man inte kan ligga och köra maxvarv hur länge som helst också? :D
Så ligger det inte till, så dum i huvudet är vi inte... :hmmmm:
 

volvo

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Lule
Tycker inte att trådskaparen skall lyssna så mkt på dessa påståenden av en viss "expert".

Tror att Rodge har helt rätt!!

Skotrar som är hårt trimmade måste även underhållas. Barn/tonåringar gör oftast inte det, utan bara kör med grejjerna.
Har själv vart en av dom... Och det går sönder....

Tror inte att du blir besviken om du köper en Rev 440.
Riktigt skön körställning och lätthanterade maskiner.
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
jäklar vad du tog illa vid dig då!
jag + många av mina vänner har kört 440is i många år och ja har inte vart med om en ända som har skurit! och vi har inte kört direkt snällt med dom.
vi har hållt efter och underhållt dom och jett fan i att plåg köra dom längre tider! då slipper man massa skit.


men sen finns de nog en del måndags exempel oxå.
 
N

Nordik_power

han står och säger saker som han intens vet.... därför...Men vi kanske har plågat dom ?

Och jag bryr mig inte ett skit om vad du och dina kompisar har kört....
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
ja vet inte hur ni har kört(som sakt de finns måndags exempel) men JAG själv har aldrig vart med om att nån har skurit!

skit samma nu han vill ha råd och hjälp angående rev 440-06 nu.
 
N

Nordik_power

ja vet inte hur ni har kört(som sakt de finns måndags exempel) men JAG själv har aldrig vart med om att nån har skurit!

skit samma nu han vill ha råd och hjälp angående rev 440-06 nu.
okej:beer:
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Ja tack för alla vettiga svar. Jag vet inte vad jag ska säga om allt tjaffs men lätt hänt när man har olika uppfattningar och erfarenheter. Skulle gärna vilja veta lite mer än om skärningar :ciao:
som sagt, tackar för svaren jag fått hitills.