Skidoo Renegade 800 06 rasslar

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Hej

Har en Skidoo Renegade som rasslar nånstans från vänstersidan.

Är det nån som har något tips på vad det kan vara?
Dyker upp vid 4000 varv ungefär när man trycker på, håller man sedan jämngas så försvinner det tycker jag.

Primärvariatorn är nyrenoverad, trodde det var den men det vart ingen skillnad.
Har kört utan variatorskydd, men ingen skillnad.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
startmotor på den? jag skulle då tro att det är drevet som trycks ut av allt vrid mot primärvariatorns startkrans. värt att kolla.. du ser det om du hissar upp den och öppnar sidokåpan sen köra och kolla..
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
du kan dra in metallhylsan som är på startmotorn med en polygrip. sen försöka ta av låssprinten som e på axeln sen ta av hylsan och fjädern. Allt e lite tjorvigt när primären sitter kvar. sen gör man små brickor som kommer in i hylsan där fjädern ligger så man schimsar ca 5mm sen kan man dra ut fjädern lite.. detta gjorde jag men vet inte om ni andra kan få till det.. hoppas
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Jodå! Startdrevet var det som gick imot! Fan vad skönt att få reda på vad det var, tack så mycket

Ska kika lite mer nu, antingen så schimsar jag eller plockar bort drevet tills jag får tag i ny fjäder. Borde väl finnas som reservdel tycker jag...
Blir till att sträcka mattan lite också såg jag när jag hissade upp.
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Fick schimsa 4mm ungefär, lindade till ringar av najtråd som jag tröck ner i hylsan. Passade perfekt mellan hylsan å axeln då den hade nästan samma grovlek som fjädern.


Känns dock som en tillfällig lösning, är det nån som vet om det går att köpa motorn lös eller måste man byta startmotor?