Skidoo mxz xrs 800 2011

Honkajjaja

Aktiv medlem
10 mar 2012
52
0
1
Sundsvall
Hejsan, tänkte byta skoter till en xrs 800 -11 och undrar lite vad ni som har dom tycker och om det är någon som vet av något negativt med dom, kända fel eller så?

Tack för svar.

AndreasZ

Aktiv medlem
30 dec 2012
82
0
6
Vill också gärna veta lite om dem, blir att byta upp mig till en likadan inom kort!

Sent from my iPhone using Tapatalk

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Ok, det jag skulle göra är att renovera dämparna om inte det är gjort, inte för att dom är dåliga (tvärtom) utan för att få bästa prestanda. Kolla a-armarna om dom ser lika ut på båda sidor. Kolla också så att kolvbytet är gjort (servicebulletin). Annars en grymt fin skoter!

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Jag har haft en. Fick klockrent i min ägo. Dock gav statorn upp men den byttes i samband med byte av kolvar och vev. Fruktansvärt rolig skoter, dock ingen maskin man vill stå på när det börjar bli lite skog och brant. Om du inte gillar att skotta snö vill säga.

AndreasZ

Aktiv medlem
30 dec 2012
82
0
6
Jag har haft en. Fick klockrent i min ägo. Dock gav statorn upp men den byttes i samband med byte av kolvar och vev. Fruktansvärt rolig skoter, dock ingen maskin man vill stå på när det börjar bli lite skog och brant. Om du inte gillar att skotta snö vill säga.

Okej, men annars i "öppen lössnö" är det en trevlig maskin? Sj bor ja där det inte kommer så mycket snö, så det känns bäst att ha en kort maskin att köra med här hemma och ibland slänga upp den på kärran och dra vidare till snön!

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Jo trivs riktigt bra på myrar och dylikt. Där är den som roligast. Skön balans och jag gillade verkligen myrsurf med den. Att dom går bra på rullen har väl knappast någon missat, vilket är hur kul som helst.

AndreasZ

Aktiv medlem
30 dec 2012
82
0
6
Jo trivs riktigt bra på myrar och dylikt. Där är den som roligast. Skön balans och jag gillade verkligen myrsurf med den. Att dom går bra på rullen har väl knappast någon missat, vilket är hur kul som helst.

Låter grymt härligt, får bli en uppgradering snart!