Skidoo mxz x rs 800 Yamaha rx1 sp - 06

jögga2

Rookie sledder
4 nov 2006
7
0
0
Lite problem. Undrar om nån vet vilken maskin man ska köpa har sålt min. Har haft en mxz 800 renegade 06. Funderar på en skidoo mxz x rs 800 eller yamaha rx 1 sp. Lutar mest åt yamahan svårt att lämna två taktarna pga vikten. Kom med förslag nån som har kört båda.
 

jögga2

Rookie sledder
4 nov 2006
7
0
0
Om jag säjer så här har ju kört både 440 800 rev men inte en fyrtaktare. nån som har upplevt nåt negativt med yamahan. Tror att fytaktarna blir framtiden. Kan ju alltid byta tillbaka till en tvåtaktare om man blir besviken.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Enda negativa jag upplevde med yamahan var att den var lite obalanserad i luften. Vikten känns nästan inte alls längs leden. Kanonbra fjädring och komfort dessutom
 

RX1GT06

Medlem
16 maj 2005
26
0
1
Skellefteå
Jag har haft en rev renegade 600 -04 tidigare och kör nu en apex gt -06 MCX och jag tycker tvärt om.. yaman är bättre balanserad i luften än reven.. fast det är en vane sak.. köp yaman nu.. jag är grymt nöjd över min .. fast jag var även nöjd över renegaden.. men inte likamycket..;) ;)
 
Last edited:

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Hej

Har precis bytt min -04:as Warrior mot en -07:a och måste nog hålla med efter första intrycket att den är VÄLDIGT balanserad och vikten känns överhuvudtaget inte. Sen kan ju sägas att draget och ljudet i skotern inte är av denna värld. Köp Yamahan du blir INTE missnöjd sedan gör det ju inte saken sämre när begagnat priserna verkar hålla en bra nivå. Tex köpte jag min Warrior ifjol för 78000kr fick nu i inbyte 85000kr..helt okey.

Glad skoter vinter
//Daniel
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Vikt hit och dit ,ska du tjöta om det ska du sikta på en XP :) Har en RX-1 05a själv och enda gången den är tung är när den sitter fast...eller leden har REJÄLA gupp , men då är det snarare motorbromsen som är jobbig har inte lärt mig hantera den till fullo ännu. Drifsäkerhet tjötar många om här , och ja Yamaha är bra dock men jag tippar att ski-doo har kommit ifatt en del. Lika väl som att 4 taktarna inte alltid håller måttet. Ska du ha en nyare så se till att den har MONOSHOCK boggien vilket 06SP har. Komfort är kanon bra, hårdkörning = helt ok. Men kolla så att den är hel.
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Nytron är inte ens tyngre än en rev så där har du alla plus... HAHAHA.... Tror inte du kommer att bli besviken på RX-1an... Bara motorljudet gör ju att man får ståpäls!!!