Skidoo formula 500 vs lynx enduro sp

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Tjaba!

En kompis till mig är i skoter-köpar-tankarna och har tänkt att fara och kika på en Skidoo Formula 500 -98. Info om den:

- 650 mil
- bytt växellådsolja
- ny rem
- nya röda handtag
- nya röda skidor
- gul bukplast

Enda infon som jag har fått om den. :rolleyes: Vad tycker ni om den som led/lek/racer -skoter?

Han har också tänkt fara och kolla på en Lynx Enduro sp 500 -99. Info:

-500 mil
-2" styrhöjare
-Ställbara dämpare
-38 mm matta (några kammar borta)
-plastskidor
-styrstål i bra skick
-DriveX Racing-framvagn

Samma sak där, vad har ni att säga om den?

Vi vet båda två att dom är rätt bränslesnåla, så det behöver ni inte ta upp. :p

Mvh
Adam

Edit: Vad skall man kolla lite extra på dom här skotrarna vid besök?
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
skulle dock satsa på enduron men en polare har en formula 500 som går fint, släng på en 32 eller 38as matta och den funkar fint
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
skulle dock satsa på enduron men en polare har en formula 500 som går fint, släng på en 32 eller 38as matta och den funkar fint
Vet tyvärr inte vad mattan på formulan har, men det går ju att kolla upp när vi far. Vi ska ju som sagt bara iväg och titta. :D
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Vet tyvärr inte vad mattan på formulan har, men det går ju att kolla upp när vi far. Vi ska ju som sagt bara iväg och titta. :D
Okej men det går ju att byta matta så det är nog inte så stort problem men det är ju ett + om det sitter fin matta på. titta efter sprickor och liknande, missljud från motorn och liknande, du fixar det där!:)
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Okej men det går ju att byta matta så det är nog inte så stort problem men det är ju ett + om det sitter fin matta på. titta efter sprickor och liknande, missljud från motorn och liknande, du fixar det där!:)
Hehe, jo kompisen min är ju inte så erfaren skoterägare precis, men det dära är ju sånt som man skall kolla efter. ;) Fast det är ju alltid bra att bli påminnd.

Tänkte om det är någon annan som har något annat att säga om dom här? Några problem som finns för just dom här skotrarna?
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jo lyxnen alla dagar i alla väder :)

Dämpning fördel lynxen, sedan är de mesta rätt lika...

Men jag säger absolut Lynx utan att ens tveka hehe

Dock absolut inget dåligt till Forumla 500! Trevlig skoter, går hårt.. men Enduron går minst lika bra!

/F