Skidoo 2012

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
8 Februari 2011
[video=youtube;yo4ib-yqg2A]http://www.youtube.com/watch?v=yo4ib-yqg2A[/video]

Pensionärsampassat dämpningsystem med stora vred så att även reumatiska fingrar kan justera.
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
okay, ratten bak på fotstegena kommer man ju sparka av det första man gör, verkligen innovativt..
:)
 
R

RevMan

var det nått fel på den andra tråden?
Det syns iaf en ny boggie i det korta filmklippet. bakre dämparen är vänd och man justerar förspänningen på fjädrarna med vredet på fotsteget om jag förstår det rätt.

Personligen anser jag att det behövs en piggare 600, jag skulle villja se en som ger 125hk orginal i M-Performance dyno.
 

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
Ser med spänning fram emot att få se de nya maskinerna! Dock skulle jag inte vilja ha den där klumpen på mitt fotsteg.
 
R

RevMan

klumpen på fotsteget tror jag inte är speciellt i vägen, Ser ut som en MXZ XRS på filmen och där är det otroligt sällan man har fötterna så långt bak med tanke på att styrstången sitter så långt fram.
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Lite nytt om Ski-doo....

[video=youtube;sfkvYZds64A]http://www.youtube.com/watch?v=sfkvYZds64A&feature=player_embedded[/video]
 

Freddan Rev 800

Välkänd medlem
9 dec 2005
636
4
18
Skellefteå
www.partybandettba.se
Hittade lite nyheter, dock inget om remmarna...

Nu har nyheterna släppts. Förutom den nya rMotion boogin kommer det en hel del nytt. Freeride segmentet utökas och kommer i tre paket. 154, 46 och 137 tums matta. Utökad tillgång till Rotax E-TEC 800R motor på hela segmentet.

Det intressanta rMotion som vi tidigare beskrivit med helt nya nivåer av inställningsmöjligheter. Plus dess extra tillbehör Quick Adjust som gör att man snabbt kan justera inställningarna. Finns på MX Z X-RS och MX Z X-modellerna.

Freeride 2012 med tre paket: 154, 146 och 137. Alla har REV-XP RS-chassi, KYB Pro 40 och massor med attityd för extrema friåkare. Förbättrad SC-5M-2 bakaxel: den har en ännu mer progressiv rörelse.

REV-XP X Smal och REV-XP X dyna med förvaring: Fem liter lagringsutrymme alla X-paketet och vissa modeller av Summit.

Skandic SWT modellen kommer på REV-XU-plattformen: Flera fördelar som en 23,6 kg viktminskning och mer flexiblel körställning, avancerade funktioner och styling .

Skandic SWT

100% av 2012 Ski-Doo line-up är byggd på REV-X-plattformen.

2,5-tums (6,4 cm) kammar på den brutala PowderMax mattan - den högsta tillgängliga från en tillverkare.

KYB Pro 40 dämpare som skall vara superenkla att justera: Nya enda knapp styr kompressionsdämpning på alla fyra dämpare. Inga verktyg behövs för att göra justeringar, även med handskar på.

Detta är vad som släpps i USA.
 

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
ja som trodde det var ett nytt schassi på gång, verkar inte så :p dessutom vore det ju ren skandal om dom inte fixat remslitaget till -12 måste ju bara bli flytande variatorer standard annars har dom hjärnsläpp,för dom verkar ju inte idas linjera motorerna från fabrik.

Jag menar 5 årsmodeller i rad som har detta problem det är ju inte direkt någon nyhet!
 

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
Freeride 146" såg riktigt fin ut. MEN den obetydliga förvaringen i dynan hade dem kunnat skippa.
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Tycker det är bra med förvaring. Finns väl inte ens tändstifthållare nu
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Tycker det är bra med förvaring. Finns väl inte ens tändstifthållare nu
Det är säkert pga etec? De har väl garanti på sina stift om jag inte minns fel.. Dessutom kan man inte byta stift på en etec ute på fjället i en handvändning.
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Det är säkert pga etec? De har väl garanti på sina stift om jag inte minns fel.. Dessutom kan man inte byta stift på en etec ute på fjället i en handvändning.

Tänkte mest på 800R. Sedan borde man inte ha reserv stift till en E-tec ifall man blir ståendes på fjället? Alltså så att man kan byta så att man iaf tar sej hem och sen fa in på Auk. verkstaden och låta dem kolla "justeringen"
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
bortsett från den nya boggien så tycker jag de est spännande är den nya mattan, kan de vara en konkurrent till challanger extreme som de har vaskat fram? Ihåliga kammar? Mnjaa, luktar flopp och kam rassel där..

Ang förvaringen i dynan så ser den då ut att var mkt större än på REV chassiet, storleken var inget att klaga över, jag är dock väldigt brydd över själva öppningsförfarandet. Min första tanke är att den där lilla pluppen kommer fara åt skogen tillsammans med allt annat därinne efter lite ruff led..
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Tänkte mest på 800R. Sedan borde man inte ha reserv stift till en E-tec ifall man blir ståendes på fjället? Alltså så att man kan byta så att man iaf tar sej hem och sen fa in på Auk. verkstaden och låta dem kolla "justeringen"
Sa aldrig att det inte borde finnas, bara vad BRP hade kunde ha tänkt när dem tog bort de ;) (Jag vet dock inte säkert om det finns/inte) Men självklart borde de iaf ha hållarna, ser inget positivt med att ta bort dem?

bortsett från den nya boggien så tycker jag de est spännande är den nya mattan, kan de vara en konkurrent till challanger extreme som de har vaskat fram? Ihåliga kammar? Mnjaa, luktar flopp och kam rassel där..

Ang förvaringen i dynan så ser den då ut att var mkt större än på REV chassiet, storleken var inget att klaga över, jag är dock väldigt brydd över själva öppningsförfarandet.Min första tanke är att den där lilla pluppen kommer fara åt sko gen tillsammans med allt annat därinne efter lite ruff led..
Tänkte så jag med, han sa ju att man rymmer 2 st vattenflaskor och trycker man till rejält på gasen så kanske flaskorna trycker sönder locket?

Angående mattan så tycker jag också att den såg intressant ut, men hur mycket vikt sparar man på att göra kammarna ihåliga? Är det viktigare med lägre vikt än hållbara kammar?
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
bortsett från den nya boggien så tycker jag de est spännande är den nya mattan, kan de vara en konkurrent till challanger extreme som de har vaskat fram? Ihåliga kammar? Mnjaa, luktar flopp och kam rassel där..
Säger inte att du har fel men jag tror den ska hålla lika bra som en "vanlig" matta då de största krafterna i gummit är ju på utsidan av kammen. Materialet i mitten av kammen fyller då inte så stor funktion.
Däremot så bör de flyga av lättare när man väl får en spricka i kammen.