Skidlyft....

Ski_doo

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ume
Har en Wildcat 700 EFI 93:a som det sitter en 25mm Predetor matta på ger ett skapligt bett. men det jag undrar är ju varför den aldrig vill lyfta skidorna !? ifs så är det ju bra eftersom man har ju alltid styrning under acc men vem kan säga nej till ett härligt skidlyft!?:D är de bara så att Wildkissarna är väldigt fram tunga så dom inte vill kasta "fram fötterna" till väders lr äre för mycke skidtryck på min ?den känns inte spårig på något sätt.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Jag har en -92:as wildkisse (kanske inte helt omöjligt att lista ut om man läst min signatur?) som det sitter en 21mm:s matta på.
Den vill inte heller visa framtassarna utan det bara spinner (haha!) istället, så det är kanske i kamhöjden det sitter.
Sitter man två på blir det ju däremot skillnad och då får man ju bättre grepp också.

Men om någon vet hur man ska ställa boggin för att hjälpa skidlyften på traven så skriv gärna en rad!
Det jag är mest intresserad av är i vilka hål man ska sätta knäleden?
Det finns två olika (i.a.f. på -92:eek:rna, senare årsmodeller har bara ett tror jag) uppsättningar hål, ett främre och ett lite längre bak men vilket gör boggin mjukare där bak?
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
I.a.f. jag har dom främmre så slaka som det går så det styper i dämparen innan balataremmarna blir sträckta...

Ett bra tips för att få skidlyft tror jag är att sätta mattan "bak-och-fram", dom ska ju sitta så att kammarna greppar bättre när man bromsar men jag satte mattan på min förra skoter, en SRV, tvärt om och det känns som att det var bättre drag i den än wildcatten!
SRV:n suger liksom fast i snön och tvingar upp skidorna i luften men wilkissen bara spinner...
Och att det skulle bli problem med att bromsa stället har jag inte kännt av.
Det är möjligt att kammarna lättare går av om man står och spinner på något olämpligt material också är det ju rätt mycket jobb att vända på mattan bara för vändandets skull men ska jag byta matta så kommer jag nog att sätt den nya "bak-och-fram".

"SRV:n med det grymma accet" :) är till salu så kontakta mig om ni är intresserade av en SRV i bra skick!
 

IndyDriver

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Älvsbyn SVERIGE
[Uppdaterat: Senast editerat den 17-Mar-03 kl 07:44 PM (CET)]Ha den mjuk bak i boggin å hård me slak balata rem. Så lyfte tillåme min et 340 me slicksmatta å trött motor
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
ett tips byt till en 32 mm kammar oerhört mkt bättre fäste. min far har en , jag har inte hunnit testa den men enligt honom så var det en jäkla skillnad mot orginal mattan, vet ej om den lyfter skidorna ska testa när jag får chansen.
 

Ski_doo

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ume
"Det jag är mest intresserad av är i vilka hål man ska sätta knäleden?
Det finns två olika (i.a.f. på -92:eek:rna, senare årsmodeller har bara ett tror jag) uppsättningar hål, ett främre och ett lite längre bak men vilket gör boggin mjukare där bak? " min 93:a har också dom där hålen, har inte testat skildnaden men är det någon som har gjort de ?
de blev en liten skildnad när ja spännde främre dämparen i boggien, inte riktigt skidlyft meen ett OTROLIGT myckebättre fäste fick jag, nu sticker den iväg som en wildkisse ska göra tycker jag! men ja får inge riktiga skid lyft inte ens om ja skutsar, det är inte en mc utan den korta versionen =) alla som har en wildcat skriv gärna om ni har tips på förbättringar å dyligt !