Skidfästen SLP PP

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Hej.

Någon som vet vad som måste gøras før att Polarisfæstena ska passa på en Viper/Pro Cross? Eller måste jag køpa nya fæsten?

Har inte fått skotern ænnu så att jag kan kolla sjælv, men tænkte få ordnat detta føre leverans dock.
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Mät mellanrummet på dina fästen så har vi säkert någon här på forumet som kan kila ut i garaget och mäta på sin process..
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Det är inte mellanrummet som är problem med procross fästet.

Du VILL använda original skidgummi från proclimb.... Något annat kommer inte funka, har prövat.

Och om du inte har en fräs eller en pelarborr med kordinatbord och massa tid över skulle jag inte bygga om några felaktiga fästen...

Kan ladda upp bild på ett pc fäste om du vill
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Det är inte mellanrummet som är problem med procross fästet.

Du VILL använda original skidgummi från proclimb.... Något annat kommer inte funka, har prövat.

Och om du inte har en fräs eller en pelarborr med kordinatbord och massa tid över skulle jag inte bygga om några felaktiga fästen...

Kan ladda upp bild på ett pc fäste om du vill
Ja jusst så var det.. Men har för mig att nån polare löste det med att sätta en bit gummimatta under skidgummit.. Själv löste jag det den enkla vägen och beställde nya fästen.
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Okej, tackar! Ja då beställer jag nya fästen istället. Ville bara checka om det var nån liten skillnad på gummit som var lätt ordnat.