skidåkarna är ett problem

Hasse Gashäng

Välkänd medlem
1 jan 2000
184
0
6
Jag tycker så här:

Skidåkningen är ett problem i naturen.
Många gånger när jag är ute och åker skoter efter skoterlederna störs jag av dessa skidåkare som är ute och terroriserar våran vackra fjällnatur. När man förväntar sig ett orört fjällandskap möts man av synen av dessa skidspår som skär igenom landskapet som djupa sår.
När dom inte orkar spetta sig fram i djupsnön utan drabbas av lathet så invaderar dom våra ideellt underhållna skoterleder. Oftast dyker dom upp bakom skymda kurvor stående tvärs över spåret. Borde det inte vara lag på att dom utrustas med 2m höga vimplar eller någon form av saftblandare på deras 70-tals luva?
När man vinkar till dem hälsar dom tillbaka med sin egna hälsning: Hyttar med staven!
Är det nån som har utrett hur många ton valla dom smetar ner den känsliga fjällnaturen med? Inför miljöbeskattning på swixprodukter!
Hur många kalhyggen klara vårt land för att för att förse dem med trästavar och träskidor?
Hur kan dom som har övergått till plastutrustning leva med vetskapen att dom har bidragit till försurningen av vår vackra planet?
Varför lägger dom ut spår med apelsinskal kors å tvärs över fjällen? För att hitta hem? Skaffa gps!
Nä. Hänvisa dom till elljusspåren! Förresten, släck ner dom energidragande spåren och satsa pengarna på skoterlederna istället!
Låt dom sitta hemma framför teven och heja på sina dopade kolleger som stakar fram genom det blåbärsaftsindränkta spåret i dalarna.

 
B

bengtv

Hmm..skidåkarna kanske har provat Polaris rmk, och därför hatar dom skotrar....??
hehehe...)

jaha å nu va ju du kul!!
får man fråga vad du kör som är så bra då??

///rmk
 

kniffmeister

Medlem
1 jan 2000
43
0
6
Boden
Kan ju bara säga så här :

Ska dom få köra på våra skoter spår som vi slitit att få fina och förstöra dem med stav hål och äckliga apelsin skal och dylikt ska vi få fara på skid spår och lämna små snö högar från skid lyft och en och annan grop i marken.

Power to the Skoter-people.
 
?

???

Skoterleder är till för skotrar och inget annat de får väl hålla sig i sina egna skidspå
 

polaris

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
Jodå,nog har man stött på ett antal sura skidåkare i skoterspår.Det man blir lite fundersam över är,vad F##n gör dom där?Om dom är så hatiska mot skotrar.Spelar ingen roll om skotrar har skyldighet att lämna företräde osv,jag menar tänk om jag hade rätt att köra på eljusspår,och skidåkarna skulle hålla sig undan,också kom man åkande och svär o hytter med näven åt skidåkarna,skulle alldrig komma på iden.Vet inte riktigt vad det negativa beteendet gentemot snöskotrar riktigt beror på,men kan bara konstatera att det alltid varit så.Titta på hur tidningarna slår upp olyckorna som händer med snöskotrar,det är säkert mycket olyckor med båtar,mc osv men inte samma svarta rubriker,tyvärr är alkohol inblandad i de flesta olyckor,men det bevisar inte att alla skoterförare kör onykter,bara att kör man onykter på skoter så så är olycksfrekvensen hög.Som det sagts tidigare här på forumet,så räcker vidderna till åt alla.
 
J

jonkevidbron

Nu har jag läst igenom hela den här tråden. Alla är ense om att skidåkare är det suraste man kan stöta på.
Jag som har blivit hudflängd av alla skoteråkarbullerspridarnaturfridstörarmarodörer och dessutom blivit censurerad av ett eländigt aschel ti8ll forumchef kan bara konstatera en sak. De skoteråkare som ger sig till känna här är de suraste och mest själviska representanter för människoarten som överhuvudtaget har gjort sin röst hörd i Sverige. Ni är lika vidsynta som de sydafrikanska negerhatarna. Värst av alla är denh skitfege forumchefen, Han är en skam för alla publicister.
 

YamahaSRV

Välkänd medlem
1 jan 2000
236
0
16
Arvidsjaur Sverige
Jag doftar aggression har jag rätt jonke........?
Men asså det fattar du väl du går in på en hemsida där det är fullt med skoter tokiga människor och skriva en massa negatift om skoter... klart du får skit tillbaka..
 

RMK

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
jonke du är så patetisk!!! ja du är riktigt störande, dra iväg till nån skidåkarsida, där kan du snacka valla och stavar med dina skidkompisar, istället för att förstöra detta så utmärkta skoterforum,

vad förväntar du dej egentligen om du går in på ett skoter forum, där de finns tusentals skoter entusiaster, tror du att vi kommer att säga nå annat än att vi älskar skoterar???

och sen ska du inte klaga på den så utmärkta forumchefen, jag tycker de är bra att han censurerar din smörja!! för du kommer bara hit och bråkar ändå,

du måste va den mest inkompetenta skidåkaren som världen någonsin skådat! om jag fick se dej efter en led så skulle jag skotta över dej så totalt att du måste vänta tills våren innan du tinar fram,

du är sååååååå störande!!

//rmk
 

christerljung

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Falun
ojojoj... med denna attityd som kan avläsas här bekräftas de farhågor jag fick vid 12års ålder. Ute på skidorna frågade jag mamma varför skidspåret vi kämpat och gjort så fint, plötsligt var tillplattat av en snöskoter ?? morsan visste inte, och det såg ännu konstigare ut eftersom det var utrymme bredvid spåret, att köra på...IDIOT tänkte jag den gången.
Nåväl, nu är jag 38 och har köpt skoter samt nya skidor denna vinter (gillar bägge).
Vill säga att när jag tar mig frihet att med bullra runt i skogen och skita ner med motorn så gör jag det med RESPEKT för de som kanske har tagit sig dit för egen maskin och vill ha det lugnt o skönt. DVS:
Om jag ser någon utan skoter saktar jag in, och puttrar lugnt o fint. Kör inte i skidspår och röjer bara utanför leden om jag är ensam och inte stör någon.
VISA HÄNSYN - annars ber ni om lagar och förbud!!!
 

christerljung

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Falun
tack !!
-jo jag glömde säga att när jag åker skidor är apelsiner är surt o äckligt , möjligen kan kan det bli en mandarin hemma framför TV:n när jag kollar på slednecks.
 
S

skoteråkarn

jag tycker att man ska få åka vart man vill med sin skoter
 

Pelle

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
Håller med dig att vi har väjningsplikt, men man kan väl bli vansinnig över de skidåkare som har ett eget skidspår att åka i men tar skoterleden ändå.
I Marsliden så har vi både ett skidspår och en skoterled upp till fjället som är tydligt märkta, men det händer titt som tätt att man nästan krockar med skidåkare som åker på skoterleden när dom ska ner från fjället.
 
M

MountainCat

hahaha, fan va kul att man kan
hålla med en Polaris åkare också ibland..
Helt rätt !!!
Säg till om vi ska hjälpas åt att skotta..;)
 
D

Daniel

Jag brukar sakta ner när jag möter dom och ge platts men om dom börjar vifta med pinnen så nitar jag och backar tillbax å frågar "Va Är Problemet ???" och så har dom till 90% inget vettigt att säga :D

Och ännu roligare är det när dom fattar att man äger marken och att dom just har skräpat ner efter spåret ;)
Bara å gå tillbax å plåka upp eller få betala :)

MXZ - 03


 

DirkDigglas

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Hallå..

Håller med om att skidåkarna kan vara gnälliga trots att de åker på skoterleder.
Men låt de vara det då..sakta ner/ge plats, skaka bara på huvudet om de börjar bråka.

Vi skoteråkare kan väl "försöka" visa oss från en bättre sida (Jag vet att det kan vara svårt, men förska går ju.)
 

fantomen

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
jonke vad vad gör du här egentigen?????
Du verkar mest bli sur tvär o allmänt vrång.
...visst finns det plats för oss alla i svedalas skogar o fjäll..