Skicka med tåg!?

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
vart ska jag vända mig om jag vill få en skoter skickad från dalarna till boden, är det med tåg som gäller? någon som är lite insatt i detta som kan ge mig något tips? vill gärna veta olika sätt att skicka via, t.ex. tåg då och bra och seriösa firmor som sköter det där. (JA jag har kollat själv, utan någon framgång) så tackar för alla tips !
 

grabben_osd

Medlem
6 dec 2007
40
0
1
Östersund
Sv: Re: Skicka med tåg!?

någon som vet en ungefär slant som det kostar ?
Väldigt svårt att säga...Beror på Speditör..Har du tur kan du kanske få den lokale tex Schenker åkaren att dra ner den åt dej.
Annars är det bara att ringa på Schenker,DHL....osv..

//Martin
 

maddafagga

Välkänd medlem
5 dec 2007
116
0
6
När du får skotern så måste du kolla att den är hel... Såg en truckchaufför som skulle lyfta av skotern från släpet och styrstålet fastnade mellan bryggan och släpet när han backade.. det var inte mycket kvar av den skidan
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Mitt tips är att ställa den på "pallar" så att dom inte ska behöva lyfta i själva skotern med truckar osv. Det finns liknande EUR-pallar(SJ-pallar) som är ca. 2 meter långa, dock är dom kasnke för smala men det är ju bara att lägga nått tvärsöver så inte skidorna hänger utanför.
Om den ska fraktas med lastbil se till att ha en lasrbrygga eller liknande att lasta av på. Det är inte så lätt att lasta av en skoter på en bakgavelhiss.