ski-doo xp!!!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag skulle vilja att vi lägger in bilder på våra XPar och skriver om vad vi gjort med dem så vi får hjälp och ideér av varandra!
-förstärkningar
-variator setups
-mattor
-styren, höjare mm mm
-kåpor, lack
-trimmade motorer
-egen tillverkade smarta lösningar
-uppgraderingar i alla sorter
-ja allt som ni gjort på dem!!

jag själv har mest gjort en sak de e en pakethållare

blev riktigt bra!
de som ska bli mer är att byta till 44 matta dreva ner och lite mer höjare.. men jag funderar också på variatorerna!? men vet inte va jag ska göra där n..

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Här är min maskin. Inte mycket gjort på den, rutan byttes innan jag hämta ut den från firman och en bruk sitter på annars orginal..

Vad som ska göras är väl att sälja skiten om en månad sen köpa en ny till nästa år istället.. : )

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
vad blir de nästa år då? du har ju surrat om assult eller tar ja fel? jag tycker styrningen på polarisarna e helt mupp och man sitter så långt bak! annars tycker ja de e snygga skotrar!!

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
vad blir de nästa år då? du har ju surrat om assult eller tar ja fel? jag tycker styrningen på polarisarna e helt mupp och man sitter så långt bak! annars tycker ja de e snygga skotrar!!
jadu, antingen summit 1200a(om du kommer) eller så en assault(om dom nu får till dom) annars vette fan vad man skulle köpa..

Ja, dom styr dåligt om man jämför med XP eller som styr ju bra men du har större vändradie..
Sitt ställningen är nog bara en vanesak, tycker dynan är stenhård på pooárna men det får man väl leva med..
Dom är ju mycket lättare att burka och skrå köra med om man jämför med XP:n och de är ju en stor fördel tycker jag, och så har dom lätt marknandens bästa matta för svenska förhållanden..

En kompis har köpt en M8a för nån vecka sen men dom kom jag inte alls överens med..

D

Draken

Kommer ingen summit 1200,kommer ingen tnt heller enligt uppgift.
Det är bara i sverige tnt säljer bra tydligen,och inköpet görs för hela norden.

Kommer några olika sorters xrs däremot.

D

Draken

Var väl bara en summit xrs tror jag,sen var resten korta.

Var inte så mycket nyheter i år annars,800 etec finns men skulle inte komma i år.

Allt enligt en bekant som är åf och var i Åre i helgen och testade 2010,men eftersom jag inte kör skidoo lyssnade jag inte på alla öron. :p

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
aaha, en summit xrs kan ju iof vara intressant..
Inga funderingar på nya M8an? , om du ändå ska byta så kan du ju inte byta ner dig så långt att du byter till en polaris?:p , ska se om jag får testa någon stakars 2010 polaris(de står ju inte så långt ifrån mina marker) eller få test köra något mot en....Polaris dragon 800cc 09 värkar ivarjefall gå dåligt om man jämför mot min trötta TNT.....synd att min lilla flick skoter vill tugga rem när man brukar den som man ska göra.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
Inga funderingar på nya M8an? , om du ändå ska byta så kan du ju inte byta ner dig så långt att du byter till en polaris?:p , ska se om jag får testa någon stakars 2010 polaris(de står ju inte så långt ifrån min marker) eller få test köra något mot en....Polaris dragon 800cc 09 värkar ivarjefall gå dåligt om man jämför mot min trötta TNT.....synd att min lilla flick skoter vill tugga rem när man brukar den som man ska göra.

Nja, kommer inte riktigt överens med M8a chassit så någon sån blir de då inte..