Ski-Doo x-rs 800

Lunken

Välkänd medlem
25 nov 2006
152
0
6
Jämtland, Östersund
tänkte höra för och en nackdelar på x-rs 800-07?
nått speciellt man ska kika efter vid ev köp?
bränsleförburkning? hur går dem i lössnö? det sitter 44as matta på maskinen ja kikat på, e dem helt värdelös i snön eller funkar det?

tacksam för svar
 

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Det finns väl inte just några storanackelar vad jag vet, det är sista modellen av rev-chassit så den är väl ganska fullbordad.
Ang bränsle förbrukningen skilljer det ju alltid mellan både skotrar och förare, men lite blandat så drar dom väl runt 2,5L/M, inte extremt för en 800.
Dom går riktigt bra i lössnö för att vara en kort skoter, speciellt med 44matta!
En riktigt bra skoter, en av dom bästa enligt mig!
 
E

ejwbegysv

Mycket trevlig skoter som dock är lite för "hård" vid lugn körning tycker jag.. blir lätt stötig när man ska finåka efter en dålig led... Men är det fullt ös man är ute efter så fungerar dom riktigt bra...
 

Freddan Rev 800

Välkänd medlem
9 dec 2005
636
4
18
Skellefteå
www.partybandettba.se
Börjar med en klassiker "-Jag har en själv!"...
Måste säga att jag är mycket nöjd, har själv den dubbade originalmattan och är positivt överraskad av den. Kommer nog att köra dubbat även framöver.

Själva maskinen är precis som någon redan sagt lite stötig och hård, men å andra sidan köper man nog inte en X-rs röt att puttra runt...

Detta leder oss in på vad man ska kolla på när man köper in maskin av denna kaliber (oavsett märke).
- Hur är den körd och behandlad, det är A & O.

Hittar du en välskött x-rs vet jag att du får mycket för pengarna. Det är ju den sista av "gamla" reven, så den är ju minst sagt färdigutvecklad som koncept. Även om säkert fler x-rs ägare än jag, sneglar mot en xp... men det får bli en senare fråga.

Lycka till!

F
 
E

ejwbegysv

Ja andrahandsvärdet är ju ett stort frågetecken faktiskt på Rev:arna..