Ski-doo tnt tappar orken.

oscars

Medlem
9 jan 2009
44
0
1
Går klockrent då den är någorlunda kall men då den blir varm dör den av 500-1000rpm då man snurrar runt länge på full gas. De blir mer och mer tydligt ju varmare skotern blir. Har 44 matta, cudney racing v-kit och nerdrevad 2 kugg.
/Oscar
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Skulle vilja ha lite bättre förklaring , är det på led? i lössnö? både och? varvar den upp o sen sjunker lr kmr den inte till topp varvet?
 

oscars

Medlem
9 jan 2009
44
0
1
Den går väldigt bra på led, de är i lössnö problemet uppstår. Från början tyckte jag den varvade lite för lite hela tiden så har klickat upp primären till 5an. Funkar mycket bra, har också prövat 6an men då tyckte jag den hade tendens till att övervarva. När man kör i lössnö och håller full gas och gör att de går tungt genom att köra på rullen eller göra ringar går den först upp till toppvarv sen vill den dö av i varv(ca 500-1000rpm) problemet kommer bara då skotern är varm. Ju varmare den blir desto sämre går den. När den är kall går den klockrent. Är nästan som att den surar ihop en aning
tacksam för svar:)
 

shithead

Aktiv medlem
24 dec 2009
94
0
6
motoreffekten stryps säkert när vattentempen går högt...tycker min re 800 blir segare efter en stund i pudret också.
 

Björnen

Välkänd medlem
22 aug 2012
158
1
6
norrbotten/älvsbyn
vet att detta kanske är lite sent men ifall andra ser detta så jag hadde samma problem på min tnt 600 men det var det att den inte orkade trycka ut alla avgaser , så jag tog en liten bit och poppade dit framför avgasutblåset och sista vintern gick den som en klocka.