Ski-doo summit xrs 800 2010

Valpen

Medlem
15 apr 2012
10
0
1
Huddinge
Hej på er alla.
Fick just ett problem med den nya inköpta maskin. Tog första riktiga provturen idag o allt funkade ok. Körde ca 4 mil sen la ena cylindern av. Nu går bara en burk o den är nyservad innan leverans. På vissa ställen var det mycket snö o blåst. Kan det vara snö problem i maskinrummet? Lät den stå ca 30 min provade igen o då hostade det till i cylinder 2, sen bara en burk igen..
En sak till..hur fan öppnar man huven på denna maskin?
Någon manual fick man ju inte med köpet!!
God fortsättning.
Med vänlig hälsning,
Ronnie

Valpen

Medlem
15 apr 2012
10
0
1
Huddinge
Ok. Misstänker stiften. Borde firman ha bytt vid service, hm..
Fick till slut av huven, men stiften sitter låååångt inne.
Måste man riva hela kåpsetet för att komma åt stiften?
Kollar länken du skickade..👍
Tackar!

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Luftburken är lätt att ta bort, vris bara på luftrören där låsningen är ett och dra burken utåt. Jag har då bytt stift på etec så, ett från vardera håll, dock med långhylsa som jag drog i med skiftnyckel/ringnyckel

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.905
888
113
Kramfors
Stift kan gå som smör i solsken så de rår inte firman för. Bra sätt att få stiften hålla (och motorn) är att varmköra flera minuter innan man rör gasen dvs kör framåt eller bakåt. De gynnar både motor och stift.

Valpen

Medlem
15 apr 2012
10
0
1
Huddinge
Tack alla. Fick boken på maskin igår av handlaren, sen var d inga problem. Går som en klocka.(bytte tändstift)
Tog den riktiga premiären idag till ösjöstugan bakom Ramundberget. Fick lite "bönjuice" av tjejerna som ställer allt till rätta för öppning nu på onsdag.

Valpen

Medlem
15 apr 2012
10
0
1
Huddinge
Stift kan gå som smör i solsken så de rår inte firman för. Bra sätt att få stiften hålla (och motorn) är att varmköra flera minuter innan man rör gasen dvs kör framåt eller bakåt. De gynnar både motor och stift.
Tack för tipset.
Jag gört.