Ski-doo summit xrs 800 07

viggepro

Medlem
18 nov 2011
34
0
1
Jokkmokk
Hej!
Jag undrar om någon vet något om en summmit xrs 800 07, är sugen på att köpa en men vill gärna ha lite information om den. Är den lätthanterad? något man ska kolla extra på? bra eller dåligt osv?
tacksam för svar :)
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Kör en sådan bästa skotern jag har haft kunde inte vara mer nöjd :D Lätthanterlig och tar sig fram riktigt bra. Kraftfull motor och jag hänger lätt med polarna som kör nya BD 3900or. I den prisklassen de ligger i rekommenderas de starkt :) bra dämpare orginal som är läta att justera är också ett pluss. Och för att vara 800 så är de rätt så snåla om man inte jämnför med e-tec som är en klass för sig när det gäller förbrukning :)
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Men standard fel på dem är att veven som måste kollas och fettas lite då och då. Kolla när du köper så att den inte trycker ut fett nånstans då kan det vara nära haveri om det inte åtgärdas har jag hört om dessa motorer:)
 

viggepro

Medlem
18 nov 2011
34
0
1
Jokkmokk
Okej låter bra! :) tror jag ska fara och kolla på en i veckan, ska kika extra efter det där med veven! :)
Men låter ju som en riktigt fin skoter annars! :D
 

antonmp

Aktiv medlem
13 dec 2011
54
0
6
Kiruna
Hörru Erkki!
nu berättade du inte hela sanningen, inte hänger du med BD 3900-orna lätt inte. Nog är det lite kämpigt i sluttningarna! :)

Kör en sådan bästa skotern jag har haft kunde inte vara mer nöjd :D Lätthanterlig och tar sig fram riktigt bra. Kraftfull motor och jag hänger lätt med polarna som kör nya BD 3900or. I den prisklassen de ligger i rekommenderas de starkt :) bra dämpare orginal som är läta att justera är också ett pluss. Och för att vara 800 så är de rätt så snåla om man inte jämnför med e-tec som är en klass för sig när det gäller förbrukning :)
 

joaleh

Aktiv medlem
19 feb 2012
74
1
6
Kiruna
Nu snackar du i nattmössan Erkki. Nog går den bra men inte i samma klass som 39:eek:rna. Tyvärr!
Måste även tillägga att xrs:en inte har en chans på leden heller.