Ski-doo Summit -94 främre boggiefäste av.

16 feb 2009
23
0
1
Luleå
Hej övre dämparfästet är av och dämparen har gått sönder, vilket som nu inträffade först..
Jag sitter o kollar annonser och Frågorna är: från vilka modeller passar fästet,
http://216.37.204.206/xtremepowersports/Skidoo_OEM/Skidoo.asp?Type=13&A=146&B=27
Nummer 94 enligt skiss, hoppas bilden kom med.

Jag har sett en Summit med Polaris X-10 boggie, är det mycket bök med att montera ett sånt, och är det värt besväret?

Hur är det med delning och sånt.
Det skulle vara kul om den rullade till helgen.
Tack för titten.
 
16 feb 2009
23
0
1
Luleå
Jag köpte en boggie på en skrot i dalarna så nu borde problemet vara löst innan helgen, men jag bränner nog dit lite vinkeljärn då fästet ser klent ut.

Jag har även fått nys om ett X10 boggie och undrar om det går att utgå från den främre infästningen och mäta sig till det bakre?
Jag har mest ägt gammskotrar så det här med fjädring är nytt för mig:) men jag gillar att hotrodda och "förbättra" mina grejor.
 
Last edited:
16 feb 2009
23
0
1
Luleå
Ja tack gärna, så man ser vars bultarna är fästa osv.
Är din från Boden? jag var och kollade på en med X-10boggie där men jag ville ha elstart för tanten skull..
Ang mitt eget problem så såg jag via sprängskissen att nån fylltratt före mig vänt nedre dämparfästet upponer!
så den knäckt det övre, fast denna gång gick det att svetsa.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Låter som att det är något krokigt, eller något fel på dämparen i den gamla boggien.
Svetsade du nya fästet? Slog det sig?
Har vart med om det där på en 97a formula 500, den vart aldrig bra så det åkte i en ny boggie.
 
16 feb 2009
23
0
1
Luleå
Tjena Marcus,
första hävarmen eller vad det heter, blev skrot.
Då bytte jag den och utgick från att resten av boggien var orörd då det satt orig. oljedämpare och så.
Jag bytte även till gasdämpare.

Men nån har bytt nedre dämparfästet och satt fast det upp o ner så jag knäckte fästet i hävarm nr.2.
Den fixerade jag och svetsade/förstärkte så jag hoppas det håller tills jag ids byta boggie, typ vid första snön..

Jag litar inte riktigt på den..