Ski-doo Summit 800 XRS -07 köp

LinuX

Medlem
3 jan 2009
40
0
1
Gällivare
Tjenare! Har hittat en "KANONKÖP" (tror jag):) iaf har hittat en summit 800 XRS -07 för 50k och tro det eller ej den har gått 0mil HELT ny!!. Det står att de är "Gör det själv Summit". Då kommer frågan, är det skidorna och dämparna som behövs sättas dit?sen är det bara fara och åka?eller är det något mer?

Är det sant att den drar lite milen också?
Är det värt och sälja en Polaris Trail touring 550 -06 mot denna med några tusenlappar i mellan?


Sen är jag nyfiken för de som har/haft vad fick ni betala i försäkring på den?
Sen undrar jag vad ni menar med att variatorerna är dåliga och pajjar remmar. Vad beror det på? Hur mycket kostar det att fixa det?

Är inte så insatt i det där:)

Tack för svar! ! ! !

\\\\\Linus
 
4

426H

Ingen säljer en ny summit för 50k. Gör det själv brukar innebära mycket jobb. Skulle gissa att dom har skurit på veven, vilket var vanligt på 1:a årsmodellen av 800R.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Ingen säljer en ny summit för 50k. Gör det själv brukar innebära mycket jobb. Skulle gissa att dom har skurit på veven, vilket var vanligt på 1:a årsmodellen av 800R.
Satt det verkligen 800r i dom?
 

LinuX

Medlem
3 jan 2009
40
0
1
Gällivare
Gå in på www.gemm.se och kolla.
Det står då inte att den är begagnad eller liknande eller nått annat. Isåfall varför skulle de sätta ut en begagnad som de sen har tagit i delar som man får sätta ihop:).

Men vad tror ni? vad kan det vara? Annars får jag fara på Måndag eller Tisdag och kolla det där. Just nu skulle jag gärna veta vad försäkringen på en sådan kostar.

Vad menar ni med mycket jobb då? så är det inte värt eller?:)
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Gå in på www.gemm.se och kolla.
Det står då inte att den är begagnad eller liknande eller nått annat. Isåfall varför skulle de sätta ut en begagnad som de sen har tagit i delar som man får sätta ihop:).

Men vad tror ni? vad kan det vara? Annars får jag fara på Måndag eller Tisdag och kolla det där. Just nu skulle jag gärna veta vad försäkringen på en sådan kostar.

Vad menar ni med mycket jobb då? så är det inte värt eller?:)
Helt klart värt för det priset! Ring och hör vad man måste göra själv. Säkert ny ur kartong så den moste monteras, vilket är lätt:)
 

Rodge

Välkänd medlem
27 jun 2007
324
1
16
Boliden
står ju ingenstans att den är ny, det är ju en rasad maskin som behöver en del skruvning,därav priset!
 

LinuX

Medlem
3 jan 2009
40
0
1
Gällivare
står ju ingenstans att den är ny, det är ju en rasad maskin som behöver en del skruvning,därav priset!
Det står inte att den är paj:). Och för det andra...Skulle/borde inte dom skriva isåfall det? + att det är 2 maskiner som ska bort.
Sen kan det vara utgående modell att de vill ha bort de fort för att sätta in nya modeller istället.

Men är det ingen av er eller nån annan som vet försäkringen? Farsan kan ev gå med på köpet om det är någon "vettigt" pris på försäkringen + om det kan verkligen stämma att den bara tar mellan 1.6-1.8 på led? även om det är en 800 motor?
 
4

426H

Det står inte att den är paj:). Och för det andra...Skulle/borde inte dom skriva isåfall det? + att det är 2 maskiner som ska bort.
Sen kan det vara utgående modell att de vill ha bort de fort för att sätta in nya modeller istället.
Sluta dröm nu lille vän. Du kommer bara att bli väldigt besviken på måndag.
 

LinuX

Medlem
3 jan 2009
40
0
1
Gällivare
Sluta dröm nu lille vän. Du kommer bara att bli väldigt besviken på måndag.
Var och kollade på dom idag. Nå hade du rätt! men ena hade det kommit vatten i vevhuset. Och den andra så hade tagit bort primärvariatorn och de visste inte vad felet var med den. motorn var på väg att starta för en med ikke. Så det var de felen... Men allt var komplett inget saknas.. det var bara Fixa och trixa:). Och försäkringen för MIG skulle nog bli kring 6k skulle jag gissa. JAg kollade en försäkring på en AC f7 ext .. skulle de ha 4900 för en halv ..:rock:
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Men om de bara är fel på primärvariatorn på den ena så äre ju bara att byta ut den??
Eller uppfattade jag de fel?
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Ring till dom på verkstan och fråga! GEMM är ju kung att tas med! Grymt trevlig speciellt nu när Anders Jungfall själv tagit över firman! Ring till dom och fråga! Dom hjälper dig garanterat! Nu är de ju fullt med vettigt folk där också !

/F