Ski-doo Summit 600HO -05

Grinde

Ny medlem
8 okt 2008
4
0
1
Hede
Hej! Jag har en skidoo summit 600 HO -05 med ett konstigt fel och hoppas att någon kan hjälpa mig!

Vid kall start går den hur bra som helst, inget konstigt ljud, ingenting. Men när jag har kört ett tag och den börjar bli varm börjar den gå på en cylinder och sedan tvärdör :( och det går inte att starta den nå mer sen. Sen när den får stå ett tag och den börjar bli kall igen går den bra igen, ett tag tills den bli varm.

Kan någon hjälpa mig eller har någon stött på samma problem så skriv!!

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Sv: Ski-doo summit 600HO

blir den stum?? dvs kan du dra i magnapullen??

4

426H

Har du stängt av förvärmningen av förgasarna? Har du konstaterat om den dör av för lite bensin eller för mkt?
Antar att du vet att man måste oftast hålla in gasen lite när man skall starta en varm motor?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.901
886
113
Kramfors

Hej! Jag har en skidoo summit 600 HO -05 med ett konstigt fel och hoppas att någon kan hjälpa mig!

Vid kall start går den hur bra som helst, inget konstigt ljud, ingenting. Men när jag har kört ett tag och den börjar bli varm börjar den gå på en cylinder och sedan tvärdör :( och det går inte att starta den nå mer sen. Sen när den får stå ett tag och den börjar bli kall igen går den bra igen, ett tag tills den bli varm.

Kan någon hjälpa mig eller har någon stött på samma problem så skriv!!

Låter som statorn är felande. kolla om den får gnista när den är tvärdöd.

Grinde

Ny medlem
8 okt 2008
4
0
1
Hede

Ja jag har stängt av förvärmningen för förgasarna. Skoter går bara igång på startgas när den är varm dock bara på ena cylindern och sedan dör den när startgasen är slut.

dekspjuth

Välkänd medlem
19 aug 2008
304
1
16
Piteå

rekommenterar ju att du inte kör den på startgas, nöter som satan på motorn ;>

4

426H

Ja jag har stängt av förvärmningen för förgasarna. Skoter går bara igång på startgas när den är varm dock bara på ena cylindern och sedan dör den när startgasen är slut.
Ok, hur ser stiften ut när den dör, blöta eller torra? Har den gnista?
En motor behöver tre saker för att fungera, kompression, gnista och bränsle (blandat med en lagom andel luft).