Ski-Doo Summit 550F -08?

Storsjo

Aktiv medlem
31 okt 2011
90
0
6
Storsjö Kapell
Hej allihopa! jag är ny här och är 179 lång, väger 65kg och är 15 år och har just köpt en Ski-Doo Summit 550F -08 för 49.000kr och den är som ny, den har gått 365 mil och 36 timmar och jag undrar om det är någon som har en sånhär skoter och hur går dom egentligen? går dom bra i snön så det är lite drag i dom eller är dom helt värdelösa? säg gärna både posetiva och negativa saker med den här skotern :)

MVH // Johan

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå
dom går skitbra ! man kan mata rulle hur långt som helst! tills man vaknar upp och inser att man kört fast på uppfarten :)

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Snittfart på styva 100 knutar på 365 mil, inte illa!
Skrev du fel timmar eller är den trixad med?
Vad har du för tidigare skotervana?

Bumpa inte sönder tråden.

Storsjo

Aktiv medlem
31 okt 2011
90
0
6
Storsjö Kapell
nja vet inte riktigt men tror det står 38 h på mätaren :p nja tror inte det är nå trixat med det för tror det var en äldre man som hade haft den för jag var inte med när vi köpte den för pappa var på jobb till Piteå och köpte den då :p ja du pappa är naturbevakare så jag har kört hans ski-doo Everest summit 600 -07 någon gång för några år sedan och i fjol körde jag hans ski-doo summit e-tec -10 någon gång :p annars så har jag haft min skoter som har varit en ski-doo formula plus -93 tror jag :p och våran ski-doo Scandic :p det var väl det och jag hade tänkt använda skotern till att fara och burka med i lössnön och följa med pappa på lite jobb till fjälls ibland :p och leka med kompisarna som köra lite äldre skotrar som tex yamaha phazer -89 men även några som kör lite nyare som tex ski-doo 500ss och ski-doo renegade. 600

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Timräknaren är ju som en trippmätare den kan man nollställa då man vill bara hålla in knappen några sek , tror säkert milen stämmer. Du får säkert kul med den ....

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Som jag ser det så är det viktigaste att ha en någorlunda likvärdig skoter som dom man kör med.
Har du betydlig sämre så är det inte kul att hänga på dom
Har du betydligt bättre så far ni på för tråkiga ställen för dig.

Den verkar platsa rätt bra i ditt gäng tror jag!

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Nej det är roliga skotrar, sen vill man oftast ha mer effekt vilken motor man än har men den blir säkert bra.

Storsjo

Aktiv medlem
31 okt 2011
90
0
6
Storsjö Kapell
Okej jo den ligger ju i lite högre prisklass än 500ssen och lite lägre än renegaden och sen så är den 2-3 år nyare oxå :p ska nog ta bort rutan på den så att den blir lite mer racing stuk på den när man far och burkar och så och sen får jag se om ja tar bort stänkskyddet bak då pappa har tagit bort det på alla sina jobbarskotrar för att det inte går att backa när det är där för det åker in i mattan och trycker på snön men det får jag se när snön han kommit :p