Ski-Doo Scandic 503 -87 Hjälp!

7aan

Medlem
27 dec 2009
20
0
1
Södertälje
Fått nys om att en polare i närheten av mig har en ski-doo scandic 503 87a som variatorn har slutat driva på. Troligen så är det väll att leta en renoveringssatts eller ny variator för att få den att börja driva igen?

Enligt reg nummer så är det iaf en Scandic 503 87 om man kollar på regnummer: MZO732

skulle iaf få den billigt frångan är om det är värt de och om det går och få tag på delar, är det en rotax 503 eller en rotax 377 i den?

eller kan man kanske hitta nån komplett motor som passar utan extrem-makover :hello:

Variatorn då rå: hitta ett nummer på variatorn 106173 art nummer?

Trasig Glidrulle ;) : på glid armen står de: A8S är de nån betäckning eller?

Söndersliten glid klack:


Det var dem felen som gjorde att skotern togs ut bruk.
 
Last edited:

7aan

Medlem
27 dec 2009
20
0
1
Södertälje
Ingen som har nått tipps om vart man kan beställa reservdelar? om det nu finns?
Motorn såg ut att vara en rotax 377 då de bara var ett t-stift per cylle villket på rotax 503 sitter det dubbla -stift per cylle eller är jag ute och cyklar?
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Om jag inte minns helt fel så har då inte min svärfar dubbla tändstift på sina 503 motorer i varken Grizzlyn eller i sin Ockelbo Fighter!

Kolla på Rinab.nu och sök på denna variator:
Variator CV Tech 0148C
Den ser ut att passa enligt deras sida!! Dom har även res.delar!!
 

7aan

Medlem
27 dec 2009
20
0
1
Södertälje
Tusen tack, tror de är en rotax 503 då jag hitta nån fakta om att scandicen 1987 endast gjordes med 503motorn :)

men men den är väll trött endå :D

Om jag inte minns helt fel så har då inte min svärfar dubbla tändstift på sina 503 motorer i varken Grizzlyn eller i sin Ockelbo Fighter!

Kolla på Rinab.nu och sök på denna variator:
Variator CV Tech 0148C
Den ser ut att passa enligt deras sida!! Dom har även res.delar!!
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Hmm.
Men om du ringer till Stenmarksmaskin i Tärnaby så borde du kunna få hjälp!

Jag har pm:at stenmarks nummer till dig
 
Last edited: