Ski-doo RS600 vilken slang skall pluggas?

Yz250

Medlem
13 dec 2014
14
1
1
Hjälp!

Jag verkar inte vara ensam om att min RS600 dör (märks tydligt att den får slut bränsle) då man busar med den och då ska man tydligen kunna plugga en slang innanför högra sidokåpan?
Det enda T-korset jag ser är det som går upp till Primern så det är ju inte den man läst om antar jag. Tydligen kan skotern suga luft genom en dumt placerad avluftning på en soppa-ledning någonstans.

Tacksam för hjälp och gärna MED BILD, jag ska köra hela påsken så egentligen vill jag ordna det här senast idag eller imorgon. Så snälla ut och fotografera om ni har gjort detta på er skoter eller försök förklara detaljerat om ni vet vilken slang det är man ska plugga.

Det är en 2010.

Tack på förhand!
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Det ska vara ett T-kors på matningen mellan bränsletanken och pumpen, där ena änden går till en avluftning. En del påstår att den kan ställa till det och pluggar den avluftningen, andra påstår att just dessa förgasare är extremt känslig för frysning pga tunnare kanaler än ”vanligt”.
Kollat bestyckningen? Filter?
 

Yz250

Medlem
13 dec 2014
14
1
1
Det ska vara ett T-kors på matningen mellan bränsletanken och pumpen, där ena änden går till en avluftning. En del påstår att den kan ställa till det och pluggar den avluftningen, andra påstår att just dessa förgasare är extremt känslig för frysning pga tunnare kanaler än ”vanligt”.
Kollat bestyckningen? Filter?
Tack så mycket nu går den som den ska.
Om det var slangen eller frusna gasare vet jag inte men den har gått fint hela påsken.
 
Reactions: Dnky30