Ski Doo Rev Xrs

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Tjena!

Ska nu inom en snar framtid påbörja med mitt första skoterprojekt.

Ska börja lite smått med å fläska dit med en lite längre boggi eller en boggiförlängning från blingfactory,

har en boggi från en 08as renegade på g som jag är lite sugen på, men e lite osäker på om den passar i tunneln,

planerad längd är 137" eller 144" så en boggi från en kortare summit är ju inte heller ointressant ifall nån har en liggandes.

Är det nån som kan cc måtten på boggiinfästningarna på nämnda boggis så är jag tacksam om ni hör av er, antingen med en kommentar här eller ett pm.

Även sidokåpor kommer få sig en liten makeup med färg å grejer, lite osäker än på vad som kommer hända där, men det lutar starkt åt m90 skogscamo.


/Ärske

 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
tror nog att renegade boggien kommer få modifieras då den har 16" matta. (kan ha fel...)

va inte de lite senare den mattan kom, iaf så har ja bestämt mig för en förlängning nu (137") Ska köra på prov ett år, å blir jag nöjd så fixar jag en 144 boggi tills nästa säsong,

letar en 345/38/57 matta nu men de verkar inte finnas :p
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Och sen har jag lite funderingar kring kylaren, tror ni det kommer funka med den jag har nu eller är en kylare i "rätt" längd ett måste?
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Nu har jag beställt lite grejer som jag hoppas få kommande vecka så man kan börja komma igång med bygget till helgen.

Sen så hitta jag en 57 kammars matta jag vart sugen på, men då e den 41 cm bred så de blir lite väl tight i tunneln, har ju sett att vissa kapar mattorna så de kan ju va en lösning, men hur blir det med hållbarheten då?

/Erik
 

DavidSu

Aktiv medlem
6 mar 2011
92
0
6
Mät tunneln, kan passa med 41cm med tanke på att det är brp. Men var noga att kolla så att inga skruvskallar eller nitar sticker ut för mycket på något ställe.
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Mät tunneln, kan passa med 41cm med tanke på att det är brp. Men var noga att kolla så att inga skruvskallar eller nitar sticker ut för mycket på något ställe.
Har redan mätt, å den blir fan tight tyvärr, fast iofs har väll renegaden samma bredd på tunneln som på en vanlig mxz? får väll mäta lite mer noggrant i morgon å se vad man kommer fram till =)
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Har nu fått hem förlängningen och betterboards. Förlängningen är på plats så nu väntar skenorna på att få lite färg på sig, har inte fått tag i nån som kan pulverlacka än, så jag funderar på om hammarlack på sprayburk kanske skulle va ett alternativ, vad tror ni mer erfarna om det? =)





/Erske
 
Reactions: Ellesjo

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
nu är skenorna grundad med aluprimer, så i möra åker hammarlacken på ( ska bli kul å se om det funkar bra) ^^
har åxå beställt matta och drivhjul som kommer till veckan


bjuder på denna bild åxå

retar ju alltid nån ;)
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Byggandet går framåt, dock har jag ingen kamera å ta lite bilder med då telefonfanskapet gick å dog på nå vis.

Men boggin mattan å drivhjulen är nu på sin plats, även betterboardsen höll man på å nita fast nu.

Kommer bli riktigt bra tror jag =)

Har ju nu bytt ner mig från 10 till 8 kuggars drivhjul för att få plats med nya mattan, tror ni jag kommer kunna köra på samma drevning som tidigare ? (21/43)
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
mena mer på om den kommer övervarva, lite svårt å prova å när de inte e nå snö :p Å ta en liten repa på åkern är åxå uteslutet då den nyss blive dränkt i 100tusentals liter kodynga ;P
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
nää nu står det lite still faktiskt, ska dit me tunnelförlängningen snart nog jag fått hjälp med att bocka den.
sen e de lite renovering av motorn som blir nästa grej =)