ski-doo REV 440 - 06 , Renovering

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
Hallå!

Bytte bort IQuuuun mot en sliten rev 440 06 ,sitter just nu en slö 600 sdi motor i den som är förgasar konverterad , förra ägaren sa att ägaren innan sa att de va en renegade 600 09 motor, men de äre nog inte då ja ä bra säker på att dom bara komme som e-tec ?

lite saker som måste göras

*nya boggi skenor
*ny matta
*rikta och svetsa chassie
*Byta ut en massa nit i chassit
*gå igenom motor
*gå igenom elsystem
*Variator sjustering
*Renovera dämpare runtom
*Säkert mer åxå!

Har planer på 800cc men vet ej hur jag ska göra då jag tänkte prova på lite banåkning nästa vinter , sen är ju rotax 800 inte mäst drift säkra motorn direkt heller!

De ä väll fan att man alltid ska gå minus på varenda affär ja gör...

hur som hellst, dagen efter jag komme hemm med skotern så blev de en rejäl provkörning den provkörningen varade dock inte så länge då jag konstaterade ganska omgående att den gick på tok för snålt , tog upp stiften och dom va kritvit ! sjusterade bränsleskruven utan större resultat, bytte till större munstycken men då gick den alldeles för fett , så började söka efter tjuvluft och hittade att den läkte i insuget (sitter boysen reeds) fixade ny packning dit å skotern gick bättre men inte bra , visade sej att choke wiren va bort tagen och den styr även luftmängden så efter att ha gjort en wire dit och sjusterat lite så går skotern bra mycke renare!

Så där är jag just nu , kommer vara ett "sommarprojekt" så kommer nog inte uppdatera varje dag !


 
Last edited:

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Kåpor å chassi inte 06 iaf om inte förstärkarna på fotstegen är eftermonterade