Ski-doo renegade x 800r problem!!! hjälp!!

kivvan

Medlem
13 dec 2013
18
0
1
Kramfors
har ett problem att den vill inte gå ordentligt på tomgången, men vill lixom gå ner på varvtal 0 och starta om sig. då när man gasar till så startar den om sig sen lägger sig på tomgången ca 800-1000. men efter ett tag igen alltså inte lång tid så gör den likadant igen. vad kan detta bero på?

hoppas på snabba svar. mvh// KivvaN
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
mät hellre komp till och börja med, för låg komp kan ställa till tjuvstopp när man ska vända motorn och dålig tomgång.
 

kivvan

Medlem
13 dec 2013
18
0
1
Kramfors
Den lägger inte i backen när den startar om. Bytte tändstift på den den 23 på morgonen då gick den hur bra som hällst på tomgången. Efter det. Sen körde jag den på släpvagnen i ca 25-30 mil och når jag tog ner den från vagnen så ville den gå knepigt igen precis som innan man bytte tändstift. Tycker de e jäkligt konstigt då den gick hur bra som hällst på tomgång innan jag åkte iväg med den på släpkärran.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
rätt vanligt att dom flödar då man fraktat dom, nålventilerna vibrerar och släpper då igenom bränsle vilket kan resultera i släckt stift. Kan inte vara så att den går fett och sedan bara går på en på tomgång ? du måste iallafall köra lite och kolla när den är riktigt varm.
 

kivvan

Medlem
13 dec 2013
18
0
1
Kramfors
bytte tändstiften dom va blöta nästan som brun svarta. fast dom va nya sen tidigare. vad kan detta bero på?? är i behov av att veta då jag ska åka skoter i helgen.