Ski-doo Renegade x 600 e tec-10 bra eller dålig?

Liam

Medlem
30 maj 2010
26
0
1
Skellefteå
Hej! Har lite funderingar kring motor, dämperiet och bara allmänt det som kan röra denna skoter. Funkar dom nya dämparna bra? Motorn, Bättre eller sämre än sdi?
Skiljer det nått jämfört med backcountry förutom matta,motor och spårvidden?

Liam

Medlem
30 maj 2010
26
0
1
Skellefteå
Är det ingen som vet nånting om den här skotern!? Köpte den ny nu i våras så jag har inte hunnit provköra den ännu.

RWR

Medlem
1 aug 2004
42
0
1
Sundsvall
Jag har en som jag har åkt ca 120mil på jag har åkt Polaris i 15års tid bytte till en Renegade X600 e-tec i januari och jag är grymt nöjd jag rekomenderar ett bukskydd och 44mm matta, dämparna räcker till och blir över jag har minskat hårdheten runt om från fabriksinställningen annars fjädrar det dålig med mina 75kg du kommer inte bli besviken bara få en lång väntan på snö:biggrin1:

MVH Robert

Liam

Medlem
30 maj 2010
26
0
1
Skellefteå
Det låter ju lovande! Funkar den även bra snabbledköning där leden mer liknar en crossbana!? Jag har även en xp 600 sdi-08 jag upplever att den är för seg i returen på bakre boogie dämparen,den hinner inte fjädra ut om det är mycke gropar efter varandra. Man studsar mer fram inte så mycket komfort!

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Har en 09:a och är nöjd. Det som jag saknar är smidigheten i snön som summit 550 vi hade tidigare hade, men -10 har ju mindre spårvidd.. jag funderar på att koppla bort krängningshämmare så kanske det blir bättre :)

RWR

Medlem
1 aug 2004
42
0
1
Sundsvall
Vad det gäller hård ledåkning tycker jag den funkar kanon den sväljer det mesta utan att bråka och den år ruskigt stadig i svängarna möjligen får man äta upp stadigheten på led när pudret tar vid men den går grymt bra där med.

Som en liten jämförelse har min flickvän en Polaris IQ 600 cfi -07 och den har jag alltid lånat när jag vill åka fort efter led när jag själv åkte Switchback 700 cfi -08
men efter att ha köpt Renegaden så är hennes skoter helt jävla värdelös den går som en stövare efter leden, och den tyckte man var superbra före
man lär så länge man lever :)

MVH Robert

Liam

Medlem
30 maj 2010
26
0
1
Skellefteå
Det låter väldigt lovande! iq 600 cfi är ju känd för att ha grym fjädring!! :) Jag har en kompis som har en 09:as renegade x 600 är det någon skillnad på dämparna eller har dom bara bytt utseende??

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Det låter väldigt lovande! iq 600 cfi är ju känd för att ha grym fjädring!! :) Jag har en kompis som har en 09:as renegade x 600 är det någon skillnad på dämparna eller har dom bara bytt utseende??
X modellerna har lite värre dämpare än vanliga modellen. Går inte att montera dubbeldyna på x modellen heller. I övrigt är dom ungefär lika vad jag vet.