Ski-Doo Renegade Backcountry X 600 HO E-Tec - 2011

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Hallå

Jag har gått och kärat ner mig i denna nya crossover, jag har dammsugit nätet på bilder, filmer, info, recensioner och dylikt som har med denna skoter att göra, men jag skulle gärna vilja ha lite mera info från nån som äger en sån och har kört ett par mil.
Så är det någon som har en, skriv så mycket du bara kan och orkar vad du tycker om den !

Bilder uppskattas också !


/Fredrik
 

Danielk

Medlem
25 okt 2010
8
0
1
Hörnefors
Har själv skaffat mig en sådan inför den här säsongen och jag är helnöjd än så länge. Kommer från en mxz 550f så det blev ett rejält lyft av maskin för min del. Hittills så tar den sig fram i djupsnön sjukt bra och efter leden går den riktigt stabilt och bekvämt.
Har legat på 1.5-1.7 l/mil under inkörningen. Sen när man ska börja klättra i berg så vill man kanske gå upp till en 800 för den där monsterkraften finns inte riktigt där.


 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
tack för svar och bilder danielk, uppskattas !

jag har gått och suktat efter en sån ett ganska långt tag nu, känns som att den skulle kunna passa mig rätt bra.
är riktigt sugen på att provköra en, måste bara ta mig längre norrut ..
 
K

kenth

Bilder 2010-2011 299.jpg
165mm stämmer.
Jag har 800 e-tec modellen som är svart och lätt den snyggaste skotern i originalutförande(subjektiv åsikt)
Kom från en Mxz 600 e-tec och tyckte skillnaden i kraft var enorm. Men man vänjer sig fort och nu vill man ha mer!
Lättare att vräka omkull i pudret och jävligt mycket lättare att skråköra när det är smalare spårvidd.
En grym maskin helt enkelt. Kommer aldrig att gå tillbaka till en 600 och kommer aldrig mer att köra en kort maskin.
Bilder 2010-2011 337.jpg