Ski-doo Mxz600x-02

O

Ola P

HAr funderat på att köpa en Ski-doo Mxz600x-02! det sitter rer på den! för och nackdelar med en sådan? antal hästar?

Å inga märkesfantaster utan bara seriösa svar tack!!
 
O

Ola P

Så många som läst men ingen som vet något om denna skoter?=)
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Tja. Jag äger en sån. Fördelarna överväger nackdelarna. Fördelar: Grymt acc, snygg, bra dämpning. Nackdelar: Väldigt tippig (lätt att skråköra, men jobbigt på led) Det är svårt att få skidtryck på innerskidan i snabba kurvor. Men troligtvis är det en inlärningssak, jag har ju bara kört min i åtta mil än så länge. Andra nackdelar är dålig bränsleekonomi, dålig toppfart och dyra tändstift (BR9ECS, kostar runt hundringen styck). Det är dessutom dubbla styrstål på skidorna, vilket gör det dyrare när man ska köpa nya. Mitt utlåtande blir att det är en väldigt rapp och frän skoter, byggd för teknisk körning på leder, enduro eller racing.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Just ja... Hästantal: runt 106 hästar i originalmotorn, men tänk inte bara på motorn. Variatorutväxlingen är helt suverän och det finns så många andra faktorer än hästantal som gör en skoter snabb. Framförallt hur många skruvar som sitter fast i skallen på föraren...=)
 
O

Ola P

låter ju som om det är en riktigt rolig skoter! helt i min smak=)
Men Nisse du skrev att den hade dålig bränsleekonomi! trodde att den skulle vara ganska bränslesnål!! hur mycket drar den da?