Ski-doo mxz 440 lc -95, svagheter?

Polaris_power

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
<center><font size="1" color="#ff0000">Meddelandet senast ändrat den Dec-13-01 Kl 01:14 PM (GMT)</font></center>

Hejsan, jag har funderat på att svika polaris och köpa en ski-doo, har en mxz 440 -95, vattenkyld, 96hk på gång..
tänkte höra om det finns nått speciellt man ska kolla på, vanliga fel, vilket pris står dom i.
tacksam för alla svar..

//mvh Mattias


 

exhaust

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
övertorneå
TUNG

Du måste nog köpa ett gym kort och skaffa falsk identitet för att den är så förbannat ful.
inget att rekomendera.
Motorn e de inge fel på, tycker inte du ska betal en krona över 22 000 för en sån med tanke på vad de är för skoter..
inge illa om nya skidoo men om du ska ha en i den prisklassen så rekomenderar jag starkt polaris 440 modeller.
 

Lallas

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Tja...

Jag har inte hört någon som är besviken på sin MXZ 440Lc och den är inte så tung jämfört med andra maskiner från -95..
Vissa tycker att den e ful, andra inte...
Som vanligt när man köper begagnat så ska du kolla hela maskinen, viktigast är dock en provkörning och då menar jag inte 250meter utan ta en liten sväng, dock i samråd med ägaren!!
Helhetsintrycket av maskinen säger oftast mycket, är skotern hel och ren så är förmodligen servicen skött...

Lycka till // Lallas
 

Polaris_power

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
hm..

Lallas: tycker du dom är bra då?
vad tycker du att den kan vara värd? den är i fint skick och det är ny matta, plast till skidorna..

Jag tycker alla fall inte att dom är ful, nån som vet nått om bränsle förbrukning och försäkringskostnader??

exhaust: varför tycker du inte om mxz:eek:rna? varför inte över 22.ooo:- tycker du?
vad är det som gör polarisarna bättre då?
 

exhaust

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
övertorneå
fjäringen m.m

Jag har haft möjligheten att köra en sånn, ingen framkomlighet som jag blev nöjd med, köpte strax efter en den polaris xcr 440 med hk matta, den tog man sig betydligt bättre fram med. Jag vet faktiskt inte vilken vikt det är på mxz men de är väl ett ganska tungt chassie om jag inte jag helt fel. I såna fall vore de ju mkt bättre för dig med en mxz 583 -96:a. Där har man ju ett fräschare chassie(om jag inte har helt fel). Fjädrignen var jag inteheller nöjd med, nåja de är upp till dig, jag är dock ingen märkesbög som bara tycker polaris är bra. Men just den skotern e inget jag skulle rekomendera, men som sagt det är ju upp till dig. huvudsaken är ju att du ärnöjd med den eller hur! Hoppas du får en trevlig skotervinter!
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
`440 -95

Det är ju ett ganska högt effektuttag på dom där, året innan såldes dom inte i sverige annat än om man skulle tävla med dom, gick inte att regga alltså har jag för mej. Med högt effektuttag så slits grejjorna ganska hårt, jag skulle satsa på en annan skoter faktiskt
Att dom är tunga är sant, jag tror att dom är rätt törstiga också! Men det är ju en snygg skoter tycker jag
 

Polaris_power

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
kei..

Vad tror ni den kan vara värd då?
Jag har även pratat med en kille som har en Artic-cat Cougar 550 -95. 85hk..
vad tror ni om den? vilken kan vara mäst pris värd?
mxz:an: 27.000:-
artic-cat:en: 25.000:-
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
A-C

Definitivt arctic crappen i det här fallet då... beror iofs på skick osv, men 27 papp för den ski-doon är det inte värt i mina ögon
 

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
Hmm..

Alltså för de slantarna skulle jag aldrig köpa den maskinen.. Inget ont om Doo, men en polare hade en 95as mxz 440 och jag blev då inte imponerad.. Iofs så körde han.. Ehmm.. lugnt.. Men för det första så går den mkt dåligt i lössnö.. Höll int på ta sig från min gård.. Sen så verkar de väldigt tung å klumpiga.. Och fjädringen e väl inte i toppklass heller.. Jämfört med en ZR, XCR el likn. Du få ju en XCR sp 96 för de slantarna! MKT bra ledracer, enda nackdelen e att den svag på lågvarven.. Vill du ha en guling så köp en 96a! Min åsikt..
Skulle ta Cougarn utan att blinka mellan de två!
 

Polaris_power

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
japp

Nu har jag kollat på båda, jag tror att jag ska strycka ski-doo´n från listan..
artic caten var mycket finare och lite billigare..
nån som vet nått om cougarn då? dåligt, bra?


 

summit6701

Rookie sledder
1 jan 2000
14
0
0
Gör rätt

.. och ta Ski-doon.
217 kg torr och mycket fin fjädring med hpg högtrycksgas dämpare som är ställbara.
Vass motor och låg bränsleåtgång, vann samtliga tester i skotertidningar i 440 klassen från 95 .
 

JoTT

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
440

jag anser att 440 är en jäkla fin kubik man kan ju bråka me såna hur man vill å dom följer efter...men jag skulle nog försöka få tag i pengar till en 96:a 440 dom är ju som sagt lite modernare å så en sån f¨år man säkert nu på vårkanten för ca 30.../JoTT