-91 hade den som sagt 643:an som är på 617cc och ca 106 hk! -93 fick den 670:n som är en BRA mkt bättre motor än 643:an! 1993 som var första året som 670`n satt i Mach 1:an, så hade den ganska klena vevaxellager och vevstakslager samt att vevaxeln hade ganska lätt att vrida sej! Detta är dock åtgärdat till 94 års modell! Då den också fick nydesignade avgasportar som gav ett bredare register och ca 3 hk till! 670:n ligger på ca 115-118 hk i standardversionen och har ett ruskigt fint vrid! Jag personligen tycker inte att den känns så fruktansvärt framtung som alla säger! Jag har ägt en 93:a och äger nu en 94:as Mach och e jävl**t nöjd med den faktiskt! Går att köra RIKTIGT fort med den efter led när man lärt sej att hantera vikten (torrvikten är 233 kg)!! Finns nog ingen standardmaskin som har så låg tyngdpunkt och går så stabilt som en MACH 1:a med PRS chassie och framvagn! Framvagnen har en fjädringsväg på 15,2 cm och fungerar mkt bra eftersom den är progresivt utväxlad! Boggien är en C7:a med 20,3 cm fjädringsväg och som också är progressivt utväxlad och den fungerar RUSKIGT bra tkr jag, helt i klass med SC10 II:an som sitter i 01

rna faktiskt trots kortare fjädringsväg!!! -94 satt det HPG-dämpare i boggien som var bra mkt bättre än tidigare Gabriel Gasbag oljedämpare som hade lätt för att mattas efter en stunds hårdkörning! 670`n är faktiskt soppasnålare än vad 643:an är och jag har uppmätt en soppaförbrukning på ca 2,3 lit/mil vid blandad körning, och ca 2,8-3,0 lit/mil vid riktigt hård körning!! Å d får ju betraktas som riktigt bra! Dock har jag bestyckat ner den lite för dem går ruskigt fett orginal + att jag har sågat luftburken!! Innan det så gick den på 3-3,2 lit/mil vid hårdkörning!
Väldigt fin maskin för dem pengarna man får en sån för!! Hoppas du fick lite mer inblick i hur den är! MVH Rollan....