ski-doo freeride vs lynx boondocker

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Freeridern trivs bättre i djupa snön än Boondockern likväl som Boondockern trivs bättre på led än Freeridern.

Inte svårare än så :)

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Rätt bra sammanfattning där, boondockern är väl en lössnöanpassad hybrid, medans freeriden är en summit, gjord för att tåla en hel del hopp å lek, dock i grunden byggd för lössnö, inte led, även om de tycks funka ok även där...
Hur kör du, och var? Svara på dom frågorna så klarnar de nog vilken av de två som passar dej bäst.

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Köp en Boondocker å sätt dit 57 mm paddlar! Freeriden har en VÄRDELÖS färg enligt mej. Har en kompis som har en, den är ju svart nu...! Fail ski-doo :/

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Lästa nånstans att plastregöring för utemöbler skulle funka fint för å freeriden vit å fin igen, kan kanske vara värt å prova... Sen finns de ju olika dekalkit till dom, så gillar man inte utseendet/färgen så kan man ju faktiskt göra nåt åt den saken iaf...

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Nja, det sitter iallafall den dyraste remmen original på bdn. Men inte på freeriden tror jag (?)
Å vad jag har hört så har då inte nån boondocker varit farlig på remmar.
Jag skulle satsa på lynx! :)

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Nej, de är inte samma chassie, lynxen har lite invinklad tunnel upptill, smalare tank å dyna... Sen pps boggin då... Motor är samma, variatorkalibrering skiljer...