Ski Doo Freeride känslig för lutningar?

Lajnusch

Ny medlem
19 jan 2020
3
0
1
23
2000
Hej alla, Jag äger en Ski Doo Freeride 137” årsmodell 2015. När jag var ute å lekte igår så märkte jag något konstigt med skotern. När jag hade fastnat i en slänt så gick inte skotern igång, (inget fel på startmotorn eller batteri). Efter jag jävlats lite så lyckades jag dra till skotern så den stog plant, då startade den utan problem! Samma sak hände lite senare, och nästa gång när jag stod och pratade med min kompis i en lutande backe, (då stod den på tomgång). när vi hade pratat i ca 3 minuter och jag skulle iväg så hände inget när jag gasade. Kändes nästan som att skotern inte fick nåt bränsle, eller för mycket? Har någon av er varit med om något liknande med e-tec motorerna? Verkar som den är jävligt känslig för lutningar. Tacksam för svar
 

Koggen

Välkänd medlem
29 jul 2007
186
9
18
Oviken
Regulatorn finns det en specialbricka till men funkar med vanliga brickor också. Problemet är att den brukar åka ur lite grann och ska bara tryckas tillbaks. Däremot är det lite jobb att slita av tanken...
 
Reactions: Lajnusch

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Mest troligt bränsletrycksregulatorn som hoppat snett, det funkar så länge regulatorn är dränkt men när det lutar.... Det går att kontrollera med en liten kamera. Kolla länken så finns det en bild på det.

 
Reactions: Lajnusch

Lajnusch

Ny medlem
19 jan 2020
3
0
1
23
2000
Tack alla för svaren, lämnade in den på verkstad idag och han trodde som ni att bränsletrycksregulatorn satt snett, han kollade bränsletrycket och de var tydligen på noll