Ski-doo freeride 850 154 -2018

willemaarklund

Ny medlem
6 apr 2021
1
0
1
24
Luleå
Hallå, jag går i köptankar om en freeride 850 2018. Vågar man sig på en sådan eller någon som vet några kända fel på dessa.
Har väl mest hört om typ 2017 summit som skar samt typ 2018 boondocker som skjöt remmar som en sport. har däremot aldrig riktigt hört några egentliga problem med freerides generellt.
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Har varit oförskämt nöjd med min Freeride 154" 2018 med 36" framvagn. Inga problem överhuvudtaget. Det var en del åtgärder på variatorn och variatorskyddet som gjordes på någon service, antagligen för att förbättra livslängden på variatorremmen. Med det sagt så har jag aldrig haft problem med att den varit hård på variatorremmar innan dess heller. Handen på hjärtat så kör jag nog inte hårdast av alla heller pga. både bristande teknik och kondition så jag vet inte om det beror på det.

Men som sagt, hållbarhet har varit fantastisk på min skoter åtminstone. Det enda överhuvudtaget som jag inte varit nöjd med på skotern är DS-3 skidorna som jag inte alls är kompis med. Men det är ju lätt gjort att byta dem om man inte gillar dem.
 
Reactions: willemaarklund

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
Summit, Freeride eller Boondocker, det är ju samma chassie och samma motor, så vad fel den ene har har den andre.

Tidiga G4/Radien verkar vara individer på ett sätt som dom senare inte verkar vara. Vad jag menar är att maskiner från första några åren verkar kunna vara väldigt olika.
 
Reactions: willemaarklund