Ski-doo formula mach1 -99

Rollan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Vart bor du någonstans? Västerås? -99:ans Mach 1:a är en RIKTIGT fin maskin med mycket härlig motor! 700 trippeln ligger på mellan 142-146 hk vid 8400 rpm och har ett härligt vrid genom hela registret! Till -99 fick den TM Flatslideförgasare som gjorde den betydligt rappare på gasen jämfört med tidigare modellerna av M1:an. Har själv haft flera M1:eek:r och är suveränt nöjd med dessa maskiner! CK3 chassiet är en riktig höjdare att köra aven vid riktigt hård körning efter gropig led! Otroligt svårt för MXZ grabbarna att race:a ifrån dessa tripplar hur jävlig leden än ser ut! När man vant sej vid vikten på maskinen så vänder tyngdens nackdelar till att bli endast fördelar då den blir helt otroligt stadig å stabil vilket gör att du kan hålla riktigt hög fart även i kurvorna... Riktig gocartkänsla i dessa maskiner! Soppaförbrukningen ligger på mellan 2 till 4 liter milen beroende på temperatur, bestyckning, föret, och om du pumpgasar mycket eller om du kör lugnt, du kan även få den dra 5 liter/mil men d är när det är djup blötsnö och mycket pumpgasning... Väldigt noga vid köp av dessa tripplar är att du bänder å rycker i primärvariatorn för att känna om det glappar i ramlagrena! Har maskinen gått runt och ÖVER 300 mil utan byte av dessa lager så kan du nästan räkna med att detta måste göras inom en 100 mila period och det bytet av ramlager, packboxar och riktning av vevaxeln går på med jobbet om du inte gör det själv mellan 7000-10000 kr... Efter 280 mil bytte vi lager i min Mach Z för då var dem helt slut! VÄLDIGT viktigt att dem körs med högkvalitètsolja och får smörjning som dem ska hela tiden för att lagren ska hålla! Sätt i Jawspipor i den och du har 162 hk!! Är det nå mer du vill veta så e d bara å fråga! Vet nog de MESTA om dessa maskiner efter egen erfarenhet av flera olika Mach 1:eek:r och även Mach Z:eek:r...

MVH Robban....
 

David

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Vexala Finland
Tack för all information om mach1. Den jag funderar på är medkörd 4900km, men är i superskick. Orginal matta som ej ser alls nött ut.

H. David från Finland
 

t_bird90

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
luleå sverige
hej jag undrar vilka pipor som ger mest effekt till mach 1 98 om det är jaws eller psi , samt undrar jag om du har bromsat med några pipor och vad dom gav i verkligheten