Ski-doo Formula 3 98-99

Sebben

Medlem
21 jan 2006
16
0
1
Bjursås
Jag undrar om det är någon bra skoter eller om den går sönder hela tiden? Håller den för hopp? Hur är den i luften? Går den bra ? Går den någolunda i lössnö?
 
E

Ej medlem/Inloggad

de är en hyffsat bra skoter faktiskt! går hårt!
därimot jävligt framtung! vet inte hur den är i luften, men eftersom de är en tripple så är den nog väldigt tung i luften. svårhanterad. de är vad jag antar
 

Sebben

Medlem
21 jan 2006
16
0
1
Bjursås
Okej eftersom det inte finns några åsikter om den här så byter vi väl då :) .

Hur är Yamaha Vmax SX 600 -99? Hur är motorn? Hur mycket tål den? Den ser ut att vara ganska låg så hur fungerar den i lössnö ?
Jag ska använda den till allt. Jag ska framför allt lära mig så den måste tåla en del :) . Hoppa, piska leder, lössnö osv. Kan det vara nåt ? Ge annars förslag på andra skotrar i samma prisklass som kan vara mer lämplig.
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Vilken är prisklassen då?

Maskinerna är nog ganska likvärdiga när det gäller hållbarhet, om du inte går på en 440 av lite nyare slag som ska vara mer förstärkt än en standard maskin.

Åk och prova hur dem känns, just Yamaha:n har ju en fin motor och ett välbalanserat chassie, har man matta modell någorlunda stor så går det alldeles utmärkt att göra dem saker du vill.
 

Sebben

Medlem
21 jan 2006
16
0
1
Bjursås
Metta skrev:
Vilken är prisklassen då?

Maskinerna är nog ganska likvärdiga när det gäller hållbarhet, om du inte går på en 440 av lite nyare slag som ska vara mer förstärkt än en standard maskin.

Åk och prova hur dem känns, just Yamaha:n har ju en fin motor och ett välbalanserat chassie, har man matta modell någorlunda stor så går det alldeles utmärkt att göra dem saker du vill.
Tack för att en till har svarat :). prisklassen är runt 35k .
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
För dom pengarna kan du ju hitta en SXR 700. Vilket är en helt ok maskin för dem pengarna, driftsäker trippel med underbart ljud, och hyffsat att åka med iaf.
Du verkar ju gilla trippel och det är defentivt en roligare lekskoter än både Formulan och Sx:en.
 

Sebben

Medlem
21 jan 2006
16
0
1
Bjursås
Metta skrev:
För dom pengarna kan du ju hitta en SXR 700. Vilket är en helt ok maskin för dem pengarna, driftsäker trippel med underbart ljud, och hyffsat att åka med iaf.
Du verkar ju gilla trippel och det är defentivt en roligare lekskoter än både Formulan och Sx:en.
Fast det är det att jag vill åt en 600 . Men tack för att du tipsar! Mer tips och förslag önskas.
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Annars finns det en prisvärd XC700 -99 i västernorrland ute på blocket för 37000;- värt att kolla upp.